threzi Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Etter at mamma hadde gått fra min "stefar" som var psykopat, så klarte hun ikke å skille mellom normalt sinne og unormalt sinne. Hun kunne fly i taket av ingenting. Hvis hun ba meg om å gå på butikken for henne, og jeg svarte nei, kunne hun fly på meg med forakt. Da gjorde jeg ingenting, jeg bare satt på rompa hele dagen. Noen ganger ga hun meg en slag på kinnet når jeg ikke gjorde som hun sa. En gang da mine gamle klassevenninner var på besøk til meg, ropte hun. Kom hit din drittunge. Jeg hadde tatt penger fra min egen sparegris, men det trodde hun ikke på. Så hun dro meg etter håret og var illsint. Venninne mine ble redd og dro hjem. Jeg forstår dem godt... Mange ganger har jeg måte ha hørt ord og blitt ristet opp av noe mamma mener jeg har gjort galt. Hun har beskylt meg for å ødelegge henne forhold til menn. Jeg prøvde bare å beskytte henne, min store søster og meg selv. Men hun forstå tydeligvis ikke det. Jeg var grusom som kunne gjøre noe sånt, og en nabo var selvsagt på hennes side. Naboen kunne fortelle meg at jeg ødela min mor fullstendig. Da kunne jeg finne på å si:Hva med meg? Skal jeg bare ta imot dette jeg da? Da ble hun sint og sa at jeg var utakknemelig unge. På den tiden hatet jeg både min mor og henne. Mamma nevner ikke dette med noen ord i dag. Kanskje hun tror jeg har glemt det? For meg kan hun tro det. Når lille søstra mi for sine raseri-anfall pga sin hyperaktivitet, så flyr mamma i opp i 100 og slenger søstra mi i veggen. Jeg for ikke gjort noe, for jeg bor på en annen plass en dem. hva skal jeg gjøre da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112094-noe-galt-med-min-mor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trrrish Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hei vennen... Det er trist å høre at moren din behandlet deg sånn, og at hun behandler din lillesøster sånn fremdeles. Moren min var jo akkurat likedan, om vi kranglet vanket det ofte et slag. Så lærte jeg meg når hun kom til å slå, dermed løp jeg bort, mens hun jaget meg rundt huset til jeg fikk låst meg inn på badet og holdt meg der til hun ble rolig. En gang stormet hun inn på rommet mitt og slo meg mens venninna mi var der og så alt. Veldig nedverdigende. Vi har det jo på samme måte med lillesøstrene våre... I følge min far, så er min stemor voldelig. Hun har gått løs på han mens lillesøsteren min så på. For meg er det jo umulig å vite om det stemmer eller ikke, da han selv har angrepet og voldtatt min mor. Og min stemor har jo nå forlatt min far og flyttet vekk med lillesøster, angivelig for å flykte fra voldelig ektemann. Men i følge han er hun en løgner som stakk på dagen hun fikk botillatelse i Norge.. Hvem søttan skal jeg tro på da? Uansett så er det helt for jævlig å tenke på at noen kan komme til å skade eller slå lillesøsteren min. Det er hundre ganger verre enn at jeg selv fikk bank. Jeg fortjente det jo. Men lillesøster er et uskyldig herlig lite barn!!!!!! Jeg håper stemoren min ikke rører henne. Og jeg håper pappa ikke har rørt noen av dem. Men det er umulig å vite....................! Jeg synes ikke mora di var noe grei de gangene jeg var på besøk hos deg da vi var mindre. Hun var jo så sint og tvang deg til å gjøre alt husarbeidet, tilogmed når du hadde besøk av venner! Hvordan går det an å slenge småbarn inn i veggen da? Jeg fatter det ikke! GLAD I DEG!!!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112094-noe-galt-med-min-mor/#findComment-667338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piriom Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hei vennen... Det er trist å høre at moren din behandlet deg sånn, og at hun behandler din lillesøster sånn fremdeles. Moren min var jo akkurat likedan, om vi kranglet vanket det ofte et slag. Så lærte jeg meg når hun kom til å slå, dermed løp jeg bort, mens hun jaget meg rundt huset til jeg fikk låst meg inn på badet og holdt meg der til hun ble rolig. En gang stormet hun inn på rommet mitt og slo meg mens venninna mi var der og så alt. Veldig nedverdigende. Vi har det jo på samme måte med lillesøstrene våre... I følge min far, så er min stemor voldelig. Hun har gått løs på han mens lillesøsteren min så på. For meg er det jo umulig å vite om det stemmer eller ikke, da han selv har angrepet og voldtatt min mor. Og min stemor har jo nå forlatt min far og flyttet vekk med lillesøster, angivelig for å flykte fra voldelig ektemann. Men i følge han er hun en løgner som stakk på dagen hun fikk botillatelse i Norge.. Hvem søttan skal jeg tro på da? Uansett så er det helt for jævlig å tenke på at noen kan komme til å skade eller slå lillesøsteren min. Det er hundre ganger verre enn at jeg selv fikk bank. Jeg fortjente det jo. Men lillesøster er et uskyldig herlig lite barn!!!!!! Jeg håper stemoren min ikke rører henne. Og jeg håper pappa ikke har rørt noen av dem. Men det er umulig å vite....................! Jeg synes ikke mora di var noe grei de gangene jeg var på besøk hos deg da vi var mindre. Hun var jo så sint og tvang deg til å gjøre alt husarbeidet, tilogmed når du hadde besøk av venner! Hvordan går det an å slenge småbarn inn i veggen da? Jeg fatter det ikke! GLAD I DEG!!!!!!!!!! Trrrish: Du fortjente heller ikke å bli slått da du var liten. Du var også lita og uskyldig da. Du viser en rørende omsorg når det gjelder søstra di.Du har rett i at ingen unger bør oppleve verken det søstra di, du eller threzi opplever. Du kan henvende deg til barnevernet når det gjelder søstra di. Du kan be om råd. I første omgang trenger du ikke si hvem du er bekymret for, bare beskrive situasjonen og spørre hva de syns du skal gjøre vider. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112094-noe-galt-med-min-mor/#findComment-667795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piriom Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Det høres ut som mora di har kjempeproblemer når det gjelder selvkontroll. Kjefting, slag og beskyldninger er ikke noen god måte å oppdra unger på. Unger skal ha kjærlighet, omsorg og respekt. Hvor gammel er søstra di? Har hun andre omsorgspersoner enn mora di? Har hun besteforeldre? Kanskje kan du snakke om andre voksne i slekta om dette? Kanskje kan noen av dem gjøre noe? Det går også an å be om råd fra barnevernet. De kan gi råd om hva det er lurt å gjøre uten aktivt å gå inn i saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112094-noe-galt-med-min-mor/#findComment-667803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
threzi Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Det høres ut som mora di har kjempeproblemer når det gjelder selvkontroll. Kjefting, slag og beskyldninger er ikke noen god måte å oppdra unger på. Unger skal ha kjærlighet, omsorg og respekt. Hvor gammel er søstra di? Har hun andre omsorgspersoner enn mora di? Har hun besteforeldre? Kanskje kan du snakke om andre voksne i slekta om dette? Kanskje kan noen av dem gjøre noe? Det går også an å be om råd fra barnevernet. De kan gi råd om hva det er lurt å gjøre uten aktivt å gå inn i saken. Lille søstra mi er 10 år. Har ikke lyst til å kontakte barnevernet jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112094-noe-galt-med-min-mor/#findComment-668128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piriom Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Lille søstra mi er 10 år. Har ikke lyst til å kontakte barnevernet jeg. Skjønner godt at du vegrer deg for å kontakte barnevernet. Det er at alvorlig skritt å ta. Men jeg tror barnevernet kan gi deg råd uten at du sier hvem du forteller om. Du kan f. eks. si at du kjenner ei jente som har det slik du har beskrevet i innlegget ditt. Ingen kan tvinge deg til å oppgi navn. Men du kan få råd om hva det er lurt å gjøre. Banevernet tar ikke bare unger fra foreldre. Gjennom media får en ofte inntrykk av at det er det de gjør. Men de går minst like ofte inn i familier og gir råd med henhold til barneoppdragelse. De kan også ordne med avlastning for slitne foreldre. Kanskje mora di ville ha syns det var bra å få litt hjelp og rettledning som oppdrager? Du er nå forresten ei omsorgsfull storesøster! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112094-noe-galt-med-min-mor/#findComment-668250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
threzi Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Skjønner godt at du vegrer deg for å kontakte barnevernet. Det er at alvorlig skritt å ta. Men jeg tror barnevernet kan gi deg råd uten at du sier hvem du forteller om. Du kan f. eks. si at du kjenner ei jente som har det slik du har beskrevet i innlegget ditt. Ingen kan tvinge deg til å oppgi navn. Men du kan få råd om hva det er lurt å gjøre. Banevernet tar ikke bare unger fra foreldre. Gjennom media får en ofte inntrykk av at det er det de gjør. Men de går minst like ofte inn i familier og gir råd med henhold til barneoppdragelse. De kan også ordne med avlastning for slitne foreldre. Kanskje mora di ville ha syns det var bra å få litt hjelp og rettledning som oppdrager? Du er nå forresten ei omsorgsfull storesøster! Min lille søster har fått avlastingsforeldere pga sin hyperaktivitet i gjennom hjlpesentralen, og det er bra i seg selv synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112094-noe-galt-med-min-mor/#findComment-668256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
threzi Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Hei vennen... Det er trist å høre at moren din behandlet deg sånn, og at hun behandler din lillesøster sånn fremdeles. Moren min var jo akkurat likedan, om vi kranglet vanket det ofte et slag. Så lærte jeg meg når hun kom til å slå, dermed løp jeg bort, mens hun jaget meg rundt huset til jeg fikk låst meg inn på badet og holdt meg der til hun ble rolig. En gang stormet hun inn på rommet mitt og slo meg mens venninna mi var der og så alt. Veldig nedverdigende. Vi har det jo på samme måte med lillesøstrene våre... I følge min far, så er min stemor voldelig. Hun har gått løs på han mens lillesøsteren min så på. For meg er det jo umulig å vite om det stemmer eller ikke, da han selv har angrepet og voldtatt min mor. Og min stemor har jo nå forlatt min far og flyttet vekk med lillesøster, angivelig for å flykte fra voldelig ektemann. Men i følge han er hun en løgner som stakk på dagen hun fikk botillatelse i Norge.. Hvem søttan skal jeg tro på da? Uansett så er det helt for jævlig å tenke på at noen kan komme til å skade eller slå lillesøsteren min. Det er hundre ganger verre enn at jeg selv fikk bank. Jeg fortjente det jo. Men lillesøster er et uskyldig herlig lite barn!!!!!! Jeg håper stemoren min ikke rører henne. Og jeg håper pappa ikke har rørt noen av dem. Men det er umulig å vite....................! Jeg synes ikke mora di var noe grei de gangene jeg var på besøk hos deg da vi var mindre. Hun var jo så sint og tvang deg til å gjøre alt husarbeidet, tilogmed når du hadde besøk av venner! Hvordan går det an å slenge småbarn inn i veggen da? Jeg fatter det ikke! GLAD I DEG!!!!!!!!!! hei, vennen min! Etter det jeg har hørt om din far så tror jeg lille søstra di har det godt sammen med sin mor. Jeg tror du vet hva jeg sikter til, nemelig din mor. Din far er ikke akkurat mye å skryte av. Han har ikke vært her for deg i det hele tatt. Jeg vet det kan såre, men slik er det. Du er en utrolig person, og du er glad i søstra di. Det er jeg også... SÅ er jeg glad vi har hverandre. Du har aldri fortjent å bli slått av din mor.ALDRI! Ingen barn fortjener det. Hverken fra voksene eller andre personer. Jeg vet med meg selv at jeg aldri skal slå mine barn. For jeg vet hvor vondt det kan være. Jeg tror begge av oss kommer til å bli gode mødre når den tid kommer. Og du skal få ta del i mine barns liv også. men nå må jeg slutte av, fordi nesen renner. kos fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112094-noe-galt-med-min-mor/#findComment-668263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piriom Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Min lille søster har fått avlastingsforeldere pga sin hyperaktivitet i gjennom hjlpesentralen, og det er bra i seg selv synes jeg. Da er hun heldigvis "oppfanget" av hjelpeapparatet. Håper du får hjelp til å bearbeide din tøffe barndom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112094-noe-galt-med-min-mor/#findComment-668288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
threzi Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Da er hun heldigvis "oppfanget" av hjelpeapparatet. Håper du får hjelp til å bearbeide din tøffe barndom. ja jeg får hjelp, men det ligger mer bak enn dette. det vet du sikkert etter å ha lest mine tidligere innlegg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112094-noe-galt-med-min-mor/#findComment-668343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.