Gå til innhold

En uke med Cipralex


zaxxon

Anbefalte innlegg

Da er første uka med AD og Cipralex gått. Og så og si uten noen form for plagsomme bivirkninger. Svetter litt mer en normalt, men ikke veldig plagsomt. Merket faktisk ganske godt etter kun 5 dager at det var noe som “var på gang” i kroppen/skallen min. I tillegg til depresjon er jeg er plaget med varierende angst i alle mulige og umulig situasjoner og den første virkningen jeg faktisk kan skrive under på allerede nå er at Cipralexen faktisk demper kraftig en del angstsituasjoner. Virker slik for meg i hvertall, er ikke sikkert det virker slik for andre.

Er det noen andre der ute som har startet med Cipralex etter 1. juli og har noen erfaringer?

Lever med håp

Beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte for 3 uker siden. Var skikkelig dårlig den første uka. Skalv, svettet, deppet og klarte ikke å gå på jobb. Føler meg bedre nå, men er fortsatt veldig tiltaksløs. Har også dårlig matlyst. Er det en bivirkning av medisinen eller? Har merket bedring på angsten. Går vel bedre etterhvert, kanskje..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte for 3 uker siden. Var skikkelig dårlig den første uka. Skalv, svettet, deppet og klarte ikke å gå på jobb. Føler meg bedre nå, men er fortsatt veldig tiltaksløs. Har også dårlig matlyst. Er det en bivirkning av medisinen eller? Har merket bedring på angsten. Går vel bedre etterhvert, kanskje..........

Hei butterfly1

Det du nevner er sikkert bivirkninger. Når sant skal sies så er ikke matlystem min heller på topp, men jeg spiser noe da. Tiltakslysten er heller ikke øket, men det er nok for mye forlangt så tidlig. Hvor mange milligram tar du? Har du gått over fra et annet AD eller rett på Cipralex? Jeg prøver å notere meg hver eneste positive liten ting for å "fylle opp positivitetskontoen" Får jeg også med meg litt placeboeffekter så er det også helt greit. Sammtidig som jeg startet med Cipralex begynte jeg også å gå en tur på minst en halv time hver dag. Har en høyst personlig kvasiteori om at det kan være med på å gi kroppen et bedre grunnlag for å takle kjemiske "ekstrastoffer"

Beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei butterfly1

Det du nevner er sikkert bivirkninger. Når sant skal sies så er ikke matlystem min heller på topp, men jeg spiser noe da. Tiltakslysten er heller ikke øket, men det er nok for mye forlangt så tidlig. Hvor mange milligram tar du? Har du gått over fra et annet AD eller rett på Cipralex? Jeg prøver å notere meg hver eneste positive liten ting for å "fylle opp positivitetskontoen" Får jeg også med meg litt placeboeffekter så er det også helt greit. Sammtidig som jeg startet med Cipralex begynte jeg også å gå en tur på minst en halv time hver dag. Har en høyst personlig kvasiteori om at det kan være med på å gi kroppen et bedre grunnlag for å takle kjemiske "ekstrastoffer"

Beste hilsner

Har prøvd et par andre typer medisiner. Har brukt Nefadar i to år, trappet ned disse og begynte på Cipralex, da disse skulle hjelpe bedre på angsten. Det synes jeg faktisk de gjør. JIPPI! Håper bare at jeg kan klare meg uten disse pilene en dag.

Jeg har begynt i terapi. Det hjelper også en del. Blir mere bevist på hvorfor jeg trekker meg unna situasjoner der jeg får oppmerksomhet. Har gått i samtale til fastlegen en stund, men går nå til psykiater. Anbefales.

Trening er kjempebra. Det må du fortsette med. Uansett hvilken form..... bare du kommer deg opp fra sofaen og ut!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd et par andre typer medisiner. Har brukt Nefadar i to år, trappet ned disse og begynte på Cipralex, da disse skulle hjelpe bedre på angsten. Det synes jeg faktisk de gjør. JIPPI! Håper bare at jeg kan klare meg uten disse pilene en dag.

Jeg har begynt i terapi. Det hjelper også en del. Blir mere bevist på hvorfor jeg trekker meg unna situasjoner der jeg får oppmerksomhet. Har gått i samtale til fastlegen en stund, men går nå til psykiater. Anbefales.

Trening er kjempebra. Det må du fortsette med. Uansett hvilken form..... bare du kommer deg opp fra sofaen og ut!!!!!!

Da er vi to som synes at cipralex hjelper på angsten. Jeg tror det var en her på DOL som spurte om nettop dette for litt siden. Jeg går nå ukentlig i terapi og er fornøyd med det, men sammtidig så synes jeg det er litt frustrerende fordi det virker som utredningsfasen aldrig tar slutt. Er utålmodig av natur og vet at det kanskje ikke er det beste å kombinere med terapi.

Beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Da er vi to som synes at cipralex hjelper på angsten. Jeg tror det var en her på DOL som spurte om nettop dette for litt siden. Jeg går nå ukentlig i terapi og er fornøyd med det, men sammtidig så synes jeg det er litt frustrerende fordi det virker som utredningsfasen aldrig tar slutt. Er utålmodig av natur og vet at det kanskje ikke er det beste å kombinere med terapi.

Beste hilsner

Heisann zaxxon!

Lurte bare på om du har prøvd noen andre medisiner før cipralexen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann zaxxon!

Lurte bare på om du har prøvd noen andre medisiner før cipralexen?

Hei Jake,

Seponerte Trilafon rett i forkant av Cipralexen, men det er vel kanskje ikke den type medisiner du lurte på. Er ikke helt sikker, men jeg tror NHD sa at man kunne gå rett over fra Cipramil 40/60mg til Cipralex 20mg uten problemer. Hør med din psykiater om dt er tilrådelig og bruke mer enn 20mg Ciprlex.

Beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...