Gå til innhold

hypotyrose ?


laguna

Anbefalte innlegg

Jeg er ei 29 år gammel jente, med en sønn på 4 år.Har i flere år nå hatt symptomer på lavt stoffskifte,og har en mor og mormor med det samme.

Har Struma,men Thyroksin verdier innenfor "normalen", siste måling Nov.2000 var på 10.

Prolaktin:15.60og TSH:0.75.

Har alikevel plager som vektøkning,veldig oppblåsthet, sterke premenstruelle spenninger

kløe i huden,sterkt håravfall i perioder,veldig varierende menstruasjonssyklus,verking i muskelaturen, leggkramper og ryggsmerter i forb. med eggløsning og mens pga.oppblåsthet.Føler meg alltid sliten og tom for energi,

og begynner nå å bli ganske fortvilet og sliten av hele situasjonen. Svaret fra min gynekolog i dag var at jeg skulle ta en ny Prolactin prøve om 6 mnd.

Er faktisk så oppblåst at jeg i perioder har problemer med å sitte da det klemmer på livmor og rygg. Har veldig lyst til å prøve Thyroksintabl for å se om det kunne lette noe på plagene.

Er det skadelig å ta f.eks 0.01 mg pr dag over en periode for å se? Takknemmelig for svar på dette og råd om hva jeg skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Spørsmål ang rutiner for thyroxinbehandling må du legge til forum for allmennmedisin. Var prolaktin 1560 og ikke 15.60, så er det forhøyet og du bør ta en ny prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...