Gå til innhold

arytmi...pappan min har det

Anbefalte innlegg

...og jeg som sitter langt unna er litt redd. redd for hva som kan skje. han er 49 år og en gang han hadde det var for 2 år siden i jula. da måtte hjertet sjokkes "på plass" i rytme igjen.

det var på søndag tidlig morgen, han kjente det, sa mamma. da han skulle på jakt. det ble utløst av at han drakk kaldt vann. hvorfor det egentlig??? det skjedde sist gang også..en gang i sommer.

men det gikk vekk i løpet av mandagen sent. han må visst inn for "sjokk" innen 3 dager. men det gikk Altså over av seg selv, med hjelp av noen tabletter.

jeg er så redd for pappa! hva er det arytmien kommer av? stress?

hvordan er utsiktene for det? kan man bli frisk? kan man leve lenge med det?

jeg er bare så superbekymra!!!

pliiis svar noen der ute.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11226-arytmipappan-min-har-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Arytmi betyr forstyrrelser i hjerterytmen. Det finnes svært mange forskjellige typer av slike rytmeforstyrrelser. Behandlingsmulighetene er avhengig av hvlken type det dreier seg om. Når han har fått elektrosjokk en gang, det gikk over med tabletter sist og ikke hastet med innleggelse for behandling mer enn 3 dager, så kunne det kanskje høres ut som han kan ha atrieflimmer. Det kan jeg selvsagt ikke si sikkert, men du kan lese mer om dette her:

http://www.doktoronline.no/pub/articles/heart/300220.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...