Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

firebird1365380441

Mulig at det kan være vepsestikk som hun reagerer på. Jeg reagerer selv på vepsestikk, og på ganske nøyaktig samme måte.

På grunn av den typen reaksjon har jeg fått resept på noe som kalles "Epi Penn" , en type en gangs sprøyte som inneholder adrenalin og som en rett og slett setter i lårmusklaturen. Pennen utløser seg selv ved at man trykker "penne spissen" mot utsiden av låret. Da skytes nålen ut og man får en adrenalindose sprøytet inn, noe som kan motvirke en alvorlig allergisk reaksjon.

Jeg måtte til lege for å få resept på denne Epi Pennen, og det er en trygghet for meg at jeg bærer den på meg - i tilfelle jeg skulle bli stukket og kanskje få en mer alvolrlig reaksjon "neste" gang.

Lykke til!

Med Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112264-insektsstikk/#findComment-668796
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei,

Jeg reagerer på akkurat samme måte,akkurat nå har jeg en fot som er tre-dobbelt så stor....

Er på ferie i sverige UTEN medisin seff...

Måtte innom legen, fikk flytende kortison og Tavegyl allergi med.

Hun bör alltid ta med seg sin med....

Der er ikke morsomt å ha det sånn, jeg må alltid gå inn på kveldene fordi myggen stikker gjennom klärne..

Uff,uff men det finnes mye värre ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112264-insektsstikk/#findComment-684002
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...