buffalo2003 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg føler meg så hjelpeløs! Jeg er kjæreste med verdens herligste jente, men hun kjemper en hard og utmattende kamp mot gjentatte overgrep fra sin stefar. De siste ukene har dette toppet seg med at hun skadet seg selv når hun var alene i hybelen sin, og jeg kom til unsetning i aller siste liten. Fikk henne på legevakta, og videre til A posten på psykiatrisk, der hun kunne føle seg trygg noen dager. Livssituasjonen min gjør at jeg ikke kan passe på henne hele døgnet, og etter at hun kom ut fra psykiatrisk så våget hun ikke lenger bo alene på hybelen av frykt for hva hun kunne finne på å gjøre med seg selv. Derfor dro hun hjem. Den verst mulige løsningen! Så skjedde det overgrep igjen nå for 2 dager siden. Nå vil hun ikke leve lenger, og idag var jeg sikker på at hun ville gjøre ende på seg selv. Jeg lever i den samme frykten fremdeles. Hun vil ikke at jeg skal konfrontere stefaren med det som er skjedd, og fortelle ham at jeg vet, og at der er flere i hjelpeapparatet som vet både hvem som er overgriper og hva han har gjort. Hun har avkrevd meg løfte på at jeg ikke skal gjøre det! Hun har ei lita søster som snart er i den alderen hun selv var i ved første gangs overgrep. Dette er selvfølgelig en stor belastning i tillegg! Hun føler skyld for at disse overgrepene har skjedd, og laster seg selv for ting hun kan ha gjort i forkant. Eksempelvis hadde hun før siste overgrep lekt og hatt moro med lillesøstera si og hunden deres. Dette mener hun nå kan ha vært årsaken til overgrepet. Mulig også det, men det viser i så fall bare hvor jævlig syk stefaren er! Hva mener dere andre som kanskje har lignende erfaringer som kjæresten min eller meg; hva skal jeg gjøre? Skal jeg bryte løftet mitt og konfrontere stefaren med hva jeg vet? Tror dere han vil fortelle henne om at jeg har "beskyldt" han for noe? Tror dere det kan føre til at han skader henne enda mer? Det jeg ønsker er å fortelle ham hva jeg vet, og at jeg ikke er den eneste som vet! Jeg vil gjøre det klart at den minste antydning til trakassering eller overgrep fra hans side vil utløse anmeldelse med bruk av alle de instanser som har vært innvolvert hittil. Jeg vil fortelle han at det eneste som holder meg fra å gjøre dette nå er hennes ønske om å beskytte resten av familien fra det traumatiske en slik sak vil være for dem. Jeg vil at han skal føle frykten, få søvnløse netter, stå opp hver dag med frykt for at omgivelsene og arbeidsgiver skal få vite sannheten om ham! Få høre deres råd og meninger! Vær så snill! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112324-hjelpel%C3%B8s-kj%C3%A6reste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubia Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hei du. Dette er en så var situasjon at det er litt "skummelt" å råde deg til noe. Prøver meg derfor på et forsiktig råd : Kan du, med hjelp fra de instanser som har med din kjæreste å gjøre, få henne til å forstå at for å kunne beskytte henne og lillesøster så må pappan konfronteres ? Dette er forferdelig og jeg ønsker dere virkelig lykke til. Takk og lov at hun har en som deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112324-hjelpel%C3%B8s-kj%C3%A6reste/#findComment-668985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid26 Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Kjempe flott av deg at du søker info og råd, for dette er svært tøft og alvorlig, men her må også noe gjøres, NÅ!!! Du burde søke råd hos fagpersoner, og kanskje hos de din kjæreste går til. Dette må være svært vanskelig for deg å stå å "se" på uten å vite hva du kan/burde gjøre, og du selv må jo være fra deg av sinne... Dette er jo komplekst, du vil jo beholde din kjæreste, samtidig har du gitt henne et løfte. I tillegg har hun en lille søster.... Likevel slik jeg oppfatter situasjonen så må noe gjøres. Rådfør deg med fagpersoner, det er det beste rådet jeg kan gi her og nå. Ikke la det skure å gå, ved å gjøre noe så viser du også at du bryr deg om din kjære, selv om hun kanskje ikke ser det slik akkurat nå.. Hun er nok mer livredd og "eier" nok en stor skyld og skamfølelse som er helt URIKTIG. OG så lenge dette pågår så vil hun heller aldri komme seg videre i livet, og hun vil jo helt sikkert ikke at hennes lille søster skal oppleve det samme...hvis hun ikke allerede har gjort det...??? Det er vondt å lese slikt, og her inne er det mange med slike overgrepserfaringer. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112324-hjelpel%C3%B8s-kj%C3%A6reste/#findComment-669567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maar Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Hei du. Dette er en så var situasjon at det er litt "skummelt" å råde deg til noe. Prøver meg derfor på et forsiktig råd : Kan du, med hjelp fra de instanser som har med din kjæreste å gjøre, få henne til å forstå at for å kunne beskytte henne og lillesøster så må pappan konfronteres ? Dette er forferdelig og jeg ønsker dere virkelig lykke til. Takk og lov at hun har en som deg. Jeg vet ikke hva men du må gjøre noe.For kjæresten din, for lillesøsteren og for alle andre som er i nærheten av denne mannen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112324-hjelpel%C3%B8s-kj%C3%A6reste/#findComment-669835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
firebird1365380441 Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg vet ikke hva men du må gjøre noe.For kjæresten din, for lillesøsteren og for alle andre som er i nærheten av denne mannen. Få med deg kjæresten din til et krisesenter eller få henne innlagt på nærmeste psykiatriske avdeling. Ta også kontakt med politiet - de kan pågripe faren hennes og hindre han i å oppsøke henne eller lillesøstra hennes. Du har sikkert innsett at her står det om både helse og liv. Er det viktigst at kjæresten din får hjelp eller at overgrepene holdes skjult slik at denne galningen gjentatte ganger kan fortsette med å forgripe seg på henne? Jeg synes du skulle prøve å overtale henne til å bli med deg til politiet slik at dere kan anmelde fyren, eller i det minste få råd om hva dere skal gjøre. Få henne i det minste innlagt, på en eller annen måte! Finnes det noe støttesenter mot incest i nærheten av der dere bor? Krisesenter? Legevakt? Psykitarisk poliklinikk? Jenta di trenger hjelp nå - vær så snill å ikke utsett det lenger. Ønsker dere alt godt , skulle virkelig ønske jeg kunne gjøre noe reelt! Stå på , ikke gi dere! Kanskje du faktisk burde bryte løftet ditt - de du snakker med både hos politiet og helsevesenet har taushetsplikt. Lykke til videre. Er det fare for at faren skal begå overgrep mot lillesøstra til kjæresten din, er mitt råd at dere kontakter barnevernet. Jeg vet at det ikke er enkelt å si i fra om overgrep...men det vil sannsynligvis gjøre hverdagen til dere begge, mye enklere. Beste hilsner fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112324-hjelpel%C3%B8s-kj%C3%A6reste/#findComment-670283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
buffalo2003 Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Hei igjen alle! Takk for svar. Det er vel omtrent umulig å gi råd i en sak som denne, det innser jeg. Problemet er komplekst, og det toppes av at hun ikke VIL leve lenger, og at hun ikke VIL ha hjelp! Det gjør det jo ekstra vanskelig at hun er hjemme, og det er 600 km unna meg. Har pratet med henne på tlf mange ganger, og vi skriver sms, men nå vil hun bryte all kontakt, og dra et sted jeg ikke får vite om for å gjøre slutt på alt. Hun bønnfaller meg om å glemme henne, ber meg på sine knær om å gi henne opp slik at hun kan gjøre dette. Hun orker ikke å gjøre meg så vondt at hun gjør det når vi er kjærester. Hjelpeapparatet nekter hun å oppsøke, og hjelpeapparatet kan ikke foreta seg noe uten at hun vil det. Hun kan tvangsinnlegges, men da må der være en forutgående handling som gjør at en lege anser henne å være en fare for seg selv. Hun sier også at dersom jeg varsler familien så blir jeg aldri trodd, og hun vil aldri bli trodd heller! Det er et enormt problem for henne dette med følelsen av at omverdenen ikke vil tro henne. jeg vet faen ikke hva jeg skal gjøre! Hva vil denne natten bringe? Er vel bare å bryte alle løfter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112324-hjelpel%C3%B8s-kj%C3%A6reste/#findComment-671294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.