Gå til innhold

eksem rundt nesen

Anbefalte innlegg

Jeg har en slags eksem rundt nesen, har hatt den i flere år nå. Har fått diverse salver av leger, men ingen virket langvarig. Alle disse har vært salver mot sopp, hvorav en med kortison.

Det er rødt rundt nesen, og noen ganger blir det tørt med "flak" som løsner. Noen ganger kommer det noen pitte små kvise-lignende prikker der.

Dette er temmelig sjenerende, siden jeg ikke er tenåring lenger (23 år). Hva kan dette være, og hva kan gjøres?

Veldig takknemlig for svar!

Hilde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11237-eksem-rundt-nesen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei lei,

jeg slet i flere år med et lignende problem i tillegg til svært tørr hodebunn. Jeg prøvde masser av kremer & shampoer helt til hudlegen min (litt forundret faktisk) konstaterte at det var psoriasis.

Nesen flasset, jeg klødde, nesen ble rød og flasset mer, jeg fortsatte å klø osv.

Jeg fikk Diprosalic og kløen forsvant på magisk vis etter første kur og flasset/rødfargen forsvant etter en dag eller to. Fantastiske saker. Sjekk med legen din...

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11237-eksem-rundt-nesen/#findComment-57169
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei lei,

jeg slet i flere år med et lignende problem i tillegg til svært tørr hodebunn. Jeg prøvde masser av kremer & shampoer helt til hudlegen min (litt forundret faktisk) konstaterte at det var psoriasis.

Nesen flasset, jeg klødde, nesen ble rød og flasset mer, jeg fortsatte å klø osv.

Jeg fikk Diprosalic og kløen forsvant på magisk vis etter første kur og flasset/rødfargen forsvant etter en dag eller to. Fantastiske saker. Sjekk med legen din...

Lykke til

Jeg har nå etter ditt tips fått Diprosalic, og det virket for rødheten rundt nesen. Det jeg er redd for er at det skal komme tilbake nå som kuren er over..? Man kan jo ikke bruke kortison så mye/ofte i ansiktet at man bare kan gjenta kuren i ny og ne? Eller?

Jeg bare spør siden du har hatt så god erfaring med dette. Har du fortsatt tørr hodebunn? For det har jeg. Og får jeg spørre hvor det klødde hos deg? Før jeg er ikke spesielt plaget av kløe.

Men det er bare en bagatell i forhold til det røde rundt nesen min, så foreløpig er jeg særdeles fornøyd!

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11237-eksem-rundt-nesen/#findComment-65144
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...