MissIt Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg er 21 år og har siden medio mars hatt store smerter i haleben og høyre ribben. (øvre abdomen iflg. min lege) Jeg har hatt røntgen, ultralyd og CT-undersøkelser, uten at man finner hva som er galt. Halebenet var noe skjevt, men dette skulle visst ikke være plagsomt. Dette er enormt hemmende for meg! Jeg kan ikke bruke min høyre arm 100%, ligge på høyre side eller magen om natten, eller sitte med høyre side av ryggen inntil sofa/stoler. Sitter jeg for lenge begynner halebenet og verke til det uutholdelige, og jeg har store problemer med å reise meg igjen. I tillegg gjør ribbenet vondt om noen skulle komme så vidt borti, Dette gjelder både foran, og på ryggen. Trykker jeg forsiktig på ribbenet foran, kjenner jeg en sviende, langvarig smerte, samtidig som noe flytter på seg der inne. Jeg kan dytte denne "kulen" fram og tilbake inni der, og det gjør fryktelig vondt! Den kan også flytte på seg om jeg går fort, strekker meg eller ler/hoster/nyser. Ingenting er funnet i noen undersøkelser. Det er også testet for gallestein, og røntgenbilder viser ingen skygger (svulster). Nå har min almennlege gitt opp. Sagt at jeg får bare leve med det, og se det an. Dette ser jeg veldig svart på!! Jeg kan jo ikke fungere normalt! Er det noen som har vært borte i noe liknende? Veldig takknemlig for svar, råd og tips!! Vennlig hilsen MissIt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112661-smerter-i-haleben-og-ribben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.