Gå til innhold

uteblitt mens...


Gjest AnnX

Anbefalte innlegg

Jeg har vanligvis hatt veldig regelmessig mens (30-31 dager), men for ca. 6 mnd. siden ble mensen borte mye lenger enn hva som er vanlig for meg, det tok hele 52 dager før mensen kom.

etter dette så har jeg hatt 28 dager mellom hver mens i ca. 5 mnd, siste mens hadde jeg 14 oktober, og fortsatt ikke fått den.

Jeg tok gravidtest på mandag, negativ.

skal jeg i så fal regne uteblitt mens ut i fra antall dager over 52, eller over 28?

Siden testen var negativ regner jeg ikke er gravid, men liker ikke dette, det er vel for tidlig å komme i overgangsalderen når man ikke er mer enn 33?, og jeg har heller ikke noen såkalte hetetokter som en hører om i forbindelse med en evt. overgangsalder.

Jeg bruker kobberspiral (hatt denne i ca. 2,5 år)

og helt til slutt, når bør jeg ta kontakt med lege?

Veldig taknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vi regner med normal syklus er fra 21 til 35 dagers intervall. Hvis du går ut over dette gjennom lengre tid (3-6 måneder) kan det være lurt å få en sjekk. Det kan bety hormonforstyrrelser. Det behøver ikke å ha noe med overgangsalder å gjøre, men det vil blodprøve kunne gi svar om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...