Gå til innhold

Vektøking-cipramil


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hei

Jeg bruker 20mg cipramil, 20mg tolvon kveldstid for å få sove. Har brukt dette i snart ett år nå og føler meg ganske bra nå. Det er to negative effekter med dette, slik jeg ser det, den ene er at jeg har gått opp 14 kg. i vekt. Synes dette er veldig mye.

Kan noen forklare hvorfor jeg har gått så mye opp i vekt? Er det andre med erfaring/lignende opplevelse fra dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tolvon har vektøkning som viktigste bivirkning. Det er ikke vanlig å legge på seg av Cipramil.

Har prøvd begge selv. La på meg 10 kg på 2,5 måned på Tolvon...

Når jeg sluttet med Tolvon sluttet jeg å legge på meg, men kiloene gikk ikke bort av seg selv.

Nå sover jeg på Imovane stort sett hele året. Har gjort dette i snart to år. Har ikke hatt behov for å øke dose eller legge på ekstra medisiner annet enn i to "kriseperioder".

Anbefaler deg å slutte på Tolvon... Vektøkning på 14kg burde være grunn god nok...

Dersom du ikke får sove om du slutter så finnes det jo mange andre medisiner å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke bare bare

Jeg gikk opp 25 kg på et halvt år med Cipramil. Fikk skikkelig 'etetrang'. Det er fem år siden, men jeg har ikke gått ned igjen. Gikk på Cipramil i et år.

Jeg begynte med Cipramil fordi jeg var deprimert etter et stort tap. Nå er jeg istedet ganske hemmet fordi jeg er feit. Blir jo nærmest deprimert av det også. Feks går jeg ikke på stranda mer eller i treningssenteret fordi jeg føler meg beglodd. Ikke finner jeg klær i vanlige butikker mer heller.

Jeg synes legene bagatellisere dette med vektøkning. For meg har det vært mer hemmende enn de opprinnelige plagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Tolvon har vektøkning som viktigste bivirkning. Det er ikke vanlig å legge på seg av Cipramil.

Har prøvd begge selv. La på meg 10 kg på 2,5 måned på Tolvon...

Når jeg sluttet med Tolvon sluttet jeg å legge på meg, men kiloene gikk ikke bort av seg selv.

Nå sover jeg på Imovane stort sett hele året. Har gjort dette i snart to år. Har ikke hatt behov for å øke dose eller legge på ekstra medisiner annet enn i to "kriseperioder".

Anbefaler deg å slutte på Tolvon... Vektøkning på 14kg burde være grunn god nok...

Dersom du ikke får sove om du slutter så finnes det jo mange andre medisiner å prøve...

Har gått på cipramil selv, men gikk ikke opp av den. Derimot la jeg kraftig på meg av tolvon.

En lang periode tok jeg også zyprexa, nozinan, largactil og risperdal. La på meg nærmere 40 kilo på 6 mnd, ettersom jeg fikk en enorm trang til å spise etter at jeg startet med disse medisinene.

Jeg synes at leger generellt er for lite flinke til å informere om akkurat den bivirkningen av denne typen medisiner.

Å legge på seg mange ti talls kilo på 6 mnd er jo ikke normalt.

Dessuten kan mange av disse medikamentene føre til at en får vann i kroppen , og dermed ødemer i f.eks ansiktet og beina.

Jeg har tatt av meg ca 20 kilo av de jeg la på meg, men sliter fremdeles med den gjenværende overvekten. Fettet er som "limt" fast, virker det som!

Det finnes, som nevnt i et av svarene du har fått, andre medikamenter en får sove av, samtidig som en slipper vektøkningen.

Lykke til!

Med Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...