Gå til innhold

manglende eggløsninger


vaya

Anbefalte innlegg

Var hos gynekolog denne uken og hadde en undersøkelse av underlivet. Har siden jeg sluttet med p-piller (for 10 måneder siden) hatt blødninger/brun utflod cirka 5 dager før menstruasjon som har vært litt lite regelmessig hele denne tiden for eksempel 28,29, 31, 32, 37 dagers sykluser de siste 5 månedene .. Jeg fikk utskrevet Pergotime

som jeg eventuelt kunne prøve.

Han nevnte at det kunne være lurt å eventuelt ta en UL ved eggløsning for å telle eventuelle egg..Er dette vanlig??

I undersøkelsen tok han også ultralyd der han talte egg/(utposninger) i eggstokkene (er nå rett ved eggløsning -dag 16!)Han talte til 18 - er det et tegn på PCO ?? (Han nevnte 10 som et tall-er det dette tallet som er det normale!??

Utrolig alle ting man glemmer å spørre om når man sitter der!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er forskjellige rutiner for å sjekke om man får eggløsning på Pergotime, noen bruker ultralyd. Jeg har ikke personlig erfaring med det og foretrekker temperaturkurve og måling av progesteron 11-13 dager etter siste tablett.

Ved PCO ser man over 10 små 'cyster' på eggstokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...