Gå til innhold

Blir man tynn av å kaste opp, egentlig????


Nedia

Anbefalte innlegg

Blir man egentlig tynn av å kaste opp???? Jeg kaster opp, me jeg går faen meg ikke ned i vekt heller. Altså, kunne jeg like godt ha latt være og holdt vekta like stabil??? Jeg overspiser nemlig "ikke" (toppen 1 gang i måneden).

Hvorfor, hvorfor.

frustrert hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ihvertfall bli veldig syk av å kaste opp, faktisk så er det mange som dør av det!

Kroppen får ikke den næringen den trenger, og det er veldig skadeligt for tennene!

Begynn heller med trim og sunn normal kost!(mye fisk, grønnsaker,salater, en del frukt, grovt brød,kokte poteter, kokt ris, magert kjøtt, skummet melk, juice osv.) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ihvertfall bli veldig syk av å kaste opp, faktisk så er det mange som dør av det!

Kroppen får ikke den næringen den trenger, og det er veldig skadeligt for tennene!

Begynn heller med trim og sunn normal kost!(mye fisk, grønnsaker,salater, en del frukt, grovt brød,kokte poteter, kokt ris, magert kjøtt, skummet melk, juice osv.) :-)

Jeg trener hver dag også... prøver å spise sunn mat.... men jeg går like vel ikke ned i vekt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frida

har hatt bulemi i 20 år, men er allikevel småfeit. prøv å slutt i tide!!! det eneste du gjør er å ødelegge deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener hver dag også... prøver å spise sunn mat.... men jeg går like vel ikke ned i vekt :/

Problemet er at etter en stund med bulimi er kroppen så vant til å ikke få mat at den nesten ikke forbrenner noen ting. Det værste med bulimi er nesten at det er så "selvdrevet". Fordi kroppen ikke har noen forbrenning legger man på seg av den minste ting og dermed må man til slutt kaste opp ALT man spiser. Dette vet jeg alt om... Behandleren min sa at hvis jeg bare begynnte litt forsiktig å spise ville jeg gå litt opp i begynnelsen, men så ville jeg gå ned mer og kanskje bli tynnere enn jeg er nå. Det høres veldig fint ut det, men det hjelper så lite når jeg får totalt angst av ikke å kaste opp en dag.Jeg skjønner ingenting jeg. Selvom jeg kaster opp absolutt alt jeg spiser flere dager i strekk går jeg ikke ned et gramm, tvert imot!Nei jenter, dette er ikke å anbefalle, verdens dårligste slankekur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min er naa endelig sluttet aa kaste opp maten, etter 18 år som bulemiker. Hun ble aldri noe tynnere av det, det eneste varige resultatet er ødelagte tenner.

Slutt med en gang! Hvis du gir deg i tide, trenger du ikke å utvikle bulemi. Hvis du ikke klarer det alene, finnes det hjelp å få.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jorunn Sundgot-Borgen

Det å benytte oppkast som en metode for å redusere vekt ekller opprettholde en unaturlig vekt er farlig. Du har sikkert lest om både de medisinske og psykiske konsekvensene. De fleste som benytter oppkast som metode for å regulere vekt vil etter en tid øke i vekt. Det kan forklares på flere vis. Videre viser forskning at personer som over tid har benyttet oppkast og overspising som slutter å kaste opp faktisk reduserer vekt (fordi inntaket naturlig endres ).

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen, forsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...