Gå til innhold

Bruk av ssri ved langvarig diare...


firebird1365380441

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Jeg ble matforgiftet for 3 dager siden og har fortsatt ganske kraftig diare.

Jeg vet at hvis en bruker f.eks p - piller når man har diare, kan det oppstå problemer.

Men har det noe å si for andre medisiner en tar, f.eks ssri - i mitt tilfelle Zoloft?

Det virker som at "alt" jeg spiser/drikker kommer ut igjen etter bare 20-30 minutter og derfor lurer jeg på om tablettene jeg tar, har noen effekt?

Hvordan forholder man seg til medisinering i slike tilfeller med diare og oppkast?

Kan noen gi meg et svar på det?

På for hånd takk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan egentlig ikke svare deg på dette. Men når man kaster opp, så mister pillene all effekt. Men hvis det kommer ut andre veien, vet jeg ikke. Er det ikke slik at næringsstoffene o.l taes opp før det kommer ut? Men ved diare er det kanskje annerledes. Er du usikker kan du jo ringe legen?

Skal kanskje begynne på SSRI, og jeg lurte på om du kunne svare meg på noe?

1, Går man opp/ned i vekt ved bruk av SSRI?

2. Hva slags andre bivirkninger har du opplevd ved bruk av SS?

3. Hjelper det mot depresjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Kan egentlig ikke svare deg på dette. Men når man kaster opp, så mister pillene all effekt. Men hvis det kommer ut andre veien, vet jeg ikke. Er det ikke slik at næringsstoffene o.l taes opp før det kommer ut? Men ved diare er det kanskje annerledes. Er du usikker kan du jo ringe legen?

Skal kanskje begynne på SSRI, og jeg lurte på om du kunne svare meg på noe?

1, Går man opp/ned i vekt ved bruk av SSRI?

2. Hva slags andre bivirkninger har du opplevd ved bruk av SS?

3. Hjelper det mot depresjoner?

Jeg kan egentlig bare snakke for meg selv og mine erfaringer med zoloft, som er en selektiv serotonin reopptakshemmer(ssri).

Jeg bruker den mot depresjon/ svingninger ved emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse.

Jeg har ikke gått opp i vekt etter at jeg begynte å ta den , opplever ikke at den har vektøkning som en bivirkning, i hvert fall.

Den eneste bivirkningen som til nå har vært plagsom, er nattesvetting. Har vudert å slutte med zoloft på grunn av det. Men ettersom den virker så bra for meg rent behandlingsmessig, har jeg bestemt meg for å fortsette med den likevel.

Jeg fikk forbedret nattesøvnen etter at jeg startet med den og den holder de verste svingningene på avstand.

Selvsagt er det viktig å huske på at en pille ikke kan utføre mirakler, en må jobbe hardt med seg selv også, ikke stole blindt på pillene.

Men ssri kan hjelpe en godt på vei, i det minste.

Håper det var et greit svar.

Lykke til med livet videre.

Med Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig bare snakke for meg selv og mine erfaringer med zoloft, som er en selektiv serotonin reopptakshemmer(ssri).

Jeg bruker den mot depresjon/ svingninger ved emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse.

Jeg har ikke gått opp i vekt etter at jeg begynte å ta den , opplever ikke at den har vektøkning som en bivirkning, i hvert fall.

Den eneste bivirkningen som til nå har vært plagsom, er nattesvetting. Har vudert å slutte med zoloft på grunn av det. Men ettersom den virker så bra for meg rent behandlingsmessig, har jeg bestemt meg for å fortsette med den likevel.

Jeg fikk forbedret nattesøvnen etter at jeg startet med den og den holder de verste svingningene på avstand.

Selvsagt er det viktig å huske på at en pille ikke kan utføre mirakler, en må jobbe hardt med seg selv også, ikke stole blindt på pillene.

Men ssri kan hjelpe en godt på vei, i det minste.

Håper det var et greit svar.

Lykke til med livet videre.

Med Vennlig Hilsen

Tusen takk for svar!

Synes det er så greit å snakke med folk som selv har brukt SSRI, og vet litt om bivirkninger og slikt. Alltid greit å vite litt om andres erfaringer!

Det eneste jeg er litt redd for, er at det ikke kommer til å hjelpe i det hele tatt. Men det er som du sa litt opp til meg også. Kan ikke forvente at alt ordner seg av seg selv!

Uansett, takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Tusen takk for svar!

Synes det er så greit å snakke med folk som selv har brukt SSRI, og vet litt om bivirkninger og slikt. Alltid greit å vite litt om andres erfaringer!

Det eneste jeg er litt redd for, er at det ikke kommer til å hjelpe i det hele tatt. Men det er som du sa litt opp til meg også. Kan ikke forvente at alt ordner seg av seg selv!

Uansett, takk for svar!

Det var bra at du ble glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...