Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Det er ikke snakk om å "finne seg i". Det er mannens instinkt å ha kvinna for seg sjøl. Det har med å vinne kampen for tilværelsen. Mennesket er et dyr som kjemper for å føre slekta videre. Andre hanner som beiter i samme hamnehagen, er trusler mot dette.

Fallos har et nokså biologisk syn på seksualiteten. Jeg er langt på vei enig med det meste han markedsfører av oppfatninger.

Men av og til lurer jeg på om vi ikke kan havne i en slags biologisme eller biologisk determinisme, hvor alt ses som utslag av gener, instinkter og kampen for at våre gener skal få størst mulig utbredelse.

Det er fristende å samle seg om en forklaringsform, hvor alt passer under en hatt. Marxistene har forsøkt å forstå samfunnet og menneskene ut fra en teoretisk vinkling. Jeg vet ikke hvor vellykket det har vært. I praksis har ikke marxismen fungert særlig bra.

Det er en fare for å henfalle til slike forenklende teoretiske betraktninger, enten man er marxist, freudianer eller darwinist.

Vi mennesker vil så gjrne få alt til å passe inn i denne hatten. Det gir liksom orden og ryddighet i tilværelsen.Religionen er et godt eksempel på dette.

Vitenskapen er noe av det mest uroskapende fordi den til stadighet stiller spørsmål til alt det vi så gjerne vil tro er den hele og fulle sannheten og virkeligheten. Det gjør livet mer oversiktlig. Vitenskapen og skepsisen er ikke like grei å leve med.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bassisten

6

• Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

3

• Leken kattepus

3

• jacob

3

Gjest 21 år gammel gutt

Hei,

Du er overhodet ikke "billig", man gjør det en selv ønsker. Andre er andre, for å si det slik,- man har forskjellige "verdier" og holdninger overfor ditt-og-datt. Det er jo derfor noen uttaler det som "billig"- de har andre holdninger. Ligger man ikke med noen, kan man bli kalt "sær". -Drit i hva venninnene dine mener, er de ekstremt gode venninner, kritiserer de ikke.

Vell, jeg har en kjæreste som har hatt mange sexpartnere og lange forhold tidligere, og jeg har aldri hatt noen andre enn henne. Hun sier at det ikke betyr noe for det som vi har sammen, men for meg er det mange ganger veldig vanskelig å takle. Grunnen kan være at hun er min første og eneste. Jeg tror det hadde vært lettere hvis hun hadde vært i samme båt som meg, men jeg kan ikke dømme henne for at hun har hatt andre. Det synes jeg blir feil, men hvis jeg også hadde hatt andre kjærester før vi ble sammen ville det sikkert ikke tenkt så mye på det.

Er samd i at det nok ville vore vanskelegare for meg også dersom partnaren hadde vore med mange, medan ho var min fyrste. Eg er imidlertid ikkje i den stoda. Eg har nok erfaring og nok ballast til at eg står som "likeverdig" i eit forhold til ei som har eit aktivt sexliv og fleire forhold bak seg.

Gjest Nottinghill

Betryggende å lese det du skreiv på slutten, men jeg har lagt merke til følgende: Gutter med rykte for å ha hatt mange leskerinner, blir av mange jenter betrakta som spennende, noe de må prøve. En kamerat har hatt 50-60 elskerinner. Jeg tviler ikke på tallet fordi jeg kjenner mange av dem og veit at de bare er innafor en kort periode. Det virker som om jo flere han har hatt, jo lettere blir det å få flere, og jentene stiller ivrig opp.

Huffameg. Nei jeg tror faktisk ikke jetner er ute etter så ekstreeemt erfarne skjørtejegere. Nå for tiden er folk mer obs på kjønnsykdommer og andre eventuelle følger ved å legeg seg på rygg for en skjørtejeger. Ellers så tror jeg jenter også har litt mer den tankegangen at han har vært "brukt av halve norge". Og da er det liksom ikke så spennende å ha et forhold/eventuellt en kjappis medhan. Vel og merke er det "enkelte" typer jenter som legger seg flatt for omtrent alt. Og det tallet er vel ganske økende? Jeg personlig mener at alt for mange gutter og jenter driver for mye veldedighet med kjønnsorganet sitt;)

Bedre med gutter som ikke er helt utbrukt i "godsakene" sine. Det mener jeg da...

Skjørtejegere nei takk;)

Du er en tøs, en skjøge, et undermenneske, du er lite verdt. Skjerp deg!

Til Grisen.

Koselig å høre fra deg grisen. Du kan ikke være så mye verdt du heller når du kaller deg grisen.

Forresten vet jeg hvem du er. Du kan ikke skjule deg for meg. Jeg har et forslag til nytt nick til deg ; brillesugeren. Du skylder meg en bok. Ring meg i kveld da.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...