Gå til innhold

chlamydiasymptomer men ikke chlamidia.. hva da?

Anbefalte innlegg

marcus_rosenquist

Hei.

Jeg har hatt chlamydia flere ganger og kjenner symptomene, men nå i det siste har jeg hatt symptomer på chlamydia (dvs. kløe/svie ved urinering etc.) men det er ikke noe chlamydia der..

Er nøye på å teste meg etter hver seksualpartner der "usikker" sex har blitt praktisert.

Enkelte ganger kjenner jeg ingenting.

Det jeg lurer da på er følgende;

1. Kan det være en form for betennelse i tuppen av penisrøret?

2. Hvilke andre kjønnsykdommer kan dette evt. være og hvordan tester man disse hos legen?

3. Jeg er klar over at man kan få nesten slike symptomer som ovenfor ved vanlig sex pga bakteriene fra to personer "bytter plass" men da burde vel symptomene avta?

4. Jeg har hørt at det er noe som er "nesten"likt chlamnydia (søsterbakterie etc..?) Kan det være dette jeg har fått? Vil man evt. kunne sjekke dette hos en lege? Spurte en sist jeg tok Chlamydia test men han viste ikke noe om det..

5. Har man krav på gratis test av kjønnsykdommer selv på private klinikker som Volvat etc.?

Mvh Marcus :)

Fortsetter under...

marcus_rosenquist

Hvorfor ikke heller ha sex MED kondom siden du tydeligvis har hatt klamydia en rekke ganger?

Og hvorfor bruke fullt navn i et slikt innlegg? Om det ikke er for å henge ut noen da, og alt dette bare er tøys?

Beklager dersom det var provoserende at jeg ikke har valgt et kortere "nick" som deg.

Det stemmer at navnet ikke er mitt eget, det er et "nick". Men har overhodet ikke ment "å henge ut" noen.

Hvorfor ikke bruke kondom? Vel, hva skal jeg si.. slikt skjer..

Marcus :)

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Kløe i uretra kan skyldes flere ting, men den vanligste er sannsynligvis Candida. Det er en sopp som er ganske hyppig årsak til underlivsinfeksjoner, både hos kvinner og menn, og kløe, med noe hvitlig utflod er de vanligste sympotomene. "Nesten Chlamydia" er et ukjent fenomen for meg. Enten er det Chlamydia, andre bakterier eller gjærsopp. Vanlige undersøkelser i et mikrobiologisk laboratorium kan avgjøre denne saken. Som regel kan de behandles greit, men det er en fordel å vite hvilen form for infeksjon du har, fordi behandlingen er helt forskjellig. Jegh tror ikke du har krav på gratis testing på kjønnsykdommer, hverken på offentlig ellerprivate klinikker. Du må nok betale egenandel alle steder. Prøvetakingen er ganske likt om du blir testet enten for bakterier, gjærsopp eller Chlamydia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...