Gå til innhold

Dum ?


Gjest Sosekopp

Anbefalte innlegg

Gjest Sosekopp

Sliter med senskader etter incest og overgrep.

Har etter som åra har gått liksom blitt "dummere".

Ting jeg har lært på skolen er borte, de enkleste ting er liksom glemt.

Har problemer med å gjenkjenne ansikter, navn ol.( Er så ille at jeg ikke "husket" ansiktet på ene saksbehandleren min på trygdekontoret i går etter å ha vært innom noen ganger i løpet av et par år. )

Hater diskusjoner og prat om byer, kjente bygninger osv. for jeg klarer ikke huske hvor de ligger.

Hasr også begynt å surre og glemme ting og tang i hverddagen selvom jeg egentlig er ei som liker å holde orden og ha kontroll.

Dette er fryktelig vemmelig og "nedverdigende".

Er det normalt dette?

Jeg var jo flink på skolen og klarte meg bra i mange år etterpå.

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ung jente-76

Hei! Kan kjenne meg igjen i slik du fotelle om deg selv.. jeg glemmer ofte ting, vonde episoder, hva jeg akkurat har snakket om, små ting etc.. jeg har kommet frem til at sannsynlig er dette et resultat av jeg fortenger ting som har vært vondt å hanskes med, som en slags flukt.. har nå begynt å skrive ned ting og går i terapi for å prøve å åpne meg mer, slik at jeg kan ta et oppgjør med ting, roe meg slik at jeg kan begynne å bli meg bevisst på meg selv og "face" mine problemer i stede for å legge alt i "arkivet" i hjernen. En annen ting som kan være bra er å trene opp hukommelsen igjen med meditasjon via cd'er som f.eks, selvhypnose cd fra Paul Mckenna, en kjent hypnotisør.. har en venn av meg som har AD/HD, og har hatt volsomt problem med hukomelsen og konsentrasjon, men har lært seg å håndere dette mer ved hjelp av slike cd'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...