Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen hjelpe en amatør???

Jeg ble lurt i en butikk til å kjøpe en Pacard Bell Audiokey MP3 spiller. Jeg forklarte grundig at det jeg ønsket var å laste ned musikkcd-er til denne, slik at min sønn kunne ha den med på flyreiser ol. Jeg forklarte at jeg hadde en PC med xp hjemme, og fikk forklart at dette skulle være helt uproblematisk...

Selvsagt - som alle dere skjønner, så gikk ikke dette særlig bra.... Jeg må tydeligvis ha noe programvare som gjør om lydfilene til mp3 - filer. Og denne programvaren finnnes tydeligvis ikke i xp!

Kan jeg klare dette selv om jeg er en amatør på data??? (og er redd for å laste ned div. fra nettet ;-))

Håper noen kan hjelpe meg...

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112928-cd-til-mp3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan nok finne et program som "ripper" cd-musikk til MP3-format på nettet som du kan laste ned. www.download.com og www.tucows.com er vel et par av de store kjente nedlastingssidene som burde være greie å bruke. Disse har både freeware (gratis), shareware (som kan lastes ned gratis, men hvor du enten bare får en versjon som fungerer i en prøveperiode på 30 dager for så å måtte registrere programmet, betale noen kroner (ofte veldig rimelig) for å kunne fortsette å bruke programmet. En annen shareware-variant er slik at du bare kan bruke noen av funksjonene i programmet gratis, mens du må registrere og dermed få låst opp resten av programmet).

Men - du har antakeligvis Windows Media Player på maskinen. Den kan rippe CD'er til et eget Windowsformat som heter WMA. Noen MP3-spillere klarer å lese WMA-formatet også.

Men en annen ting: Om du har antivirus-program på pc'n som du oppdaterer ofte, så er det veldig liten fare med å laste ned noe fra nettet. Jeg har lastet ned en masse, både musikk, programmer, spill og annet, både fra kjente og ukjente, og hatt veldig lite trøbbel med virus, det har nesten aldri skjedd i løpet av mange år. Dette til tross for at jeg ikke til enhver tid i alle årene har hatt oppdatert antivirus-progr.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112928-cd-til-mp3/#findComment-676498
Del på andre sider

Du kan nok finne et program som "ripper" cd-musikk til MP3-format på nettet som du kan laste ned. www.download.com og www.tucows.com er vel et par av de store kjente nedlastingssidene som burde være greie å bruke. Disse har både freeware (gratis), shareware (som kan lastes ned gratis, men hvor du enten bare får en versjon som fungerer i en prøveperiode på 30 dager for så å måtte registrere programmet, betale noen kroner (ofte veldig rimelig) for å kunne fortsette å bruke programmet. En annen shareware-variant er slik at du bare kan bruke noen av funksjonene i programmet gratis, mens du må registrere og dermed få låst opp resten av programmet).

Men - du har antakeligvis Windows Media Player på maskinen. Den kan rippe CD'er til et eget Windowsformat som heter WMA. Noen MP3-spillere klarer å lese WMA-formatet også.

Men en annen ting: Om du har antivirus-program på pc'n som du oppdaterer ofte, så er det veldig liten fare med å laste ned noe fra nettet. Jeg har lastet ned en masse, både musikk, programmer, spill og annet, både fra kjente og ukjente, og hatt veldig lite trøbbel med virus, det har nesten aldri skjedd i løpet av mange år. Dette til tross for at jeg ikke til enhver tid i alle årene har hatt oppdatert antivirus-progr.

Lykke til! :-)

Takk for hjelpa!

Jeg har ikke forsøkt enda, men regner med å finne ut av det. Min MP3 kan nok ikke ta disse MWA-filene.... Jeg har prøvd... ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112928-cd-til-mp3/#findComment-680754
Del på andre sider

Takk for hjelpa!

Jeg har ikke forsøkt enda, men regner med å finne ut av det. Min MP3 kan nok ikke ta disse MWA-filene.... Jeg har prøvd... ;-)

Min kjære anbefaler programmene CDex og MusicMatch. Du finner de bl.a. på www.download.com - der du sikkert også finner andre ålreite programmer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112928-cd-til-mp3/#findComment-681246
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...