Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har en "allergi" på myggstikk, hvor jeg har en tendens til å hovne opp realt mye, ikke vanlige røde små kuler, men skikkelig mye. Nevnte dette for en lege nå for ikke så lenge siden, han skrev ut en resept på Xyzal - tabletter. Jeg får ikke dette helt til å stemme overens med mine "reaksjoner" i forhold til hva som er skrevet på "bruksanvisningen" i pakken..kan dette stemme?

I tillegg til dette så står det beskrevet noen bivirknger på pakken; bl. a Rhinitt, hva er dette? Og hvorfor er det sånn at det er står en hel haug med flere bivirkninger på svensk og dansk, mens på norsk er det bare nevnt tre?

Jeg var så uheldig å bli bitt av en flått i helgen, den samme legen skrev ut en pencilin kur for å være på den sikre siden iom at jeg har hatt noen a-typiske symptomer allerede, dette er i og for seg greit, men kuren han skrev ut er på 6 -seks- tabl. om dagen er ikke det litt i overkant? I følge kjennere så var dette noe i nærheten av en "hestekur"..

/kenneth

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112958-rhinitt-og-fl%C3%A5tt/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi

Det er ganske vanlig å skrive ut antihistaminer til personer som reagerer kraftig på insektstikk. Xyzal er et antihistamin og kan dempe slike reaksjoner. Rhinitt er ikke en bivirkning - det betyr nesekatarr og er også en vanlig indikasjon for bruk av antihistaminer. Bivirkninger ved bruk av Xyzal er få, men kan være lett døsighet og tørrhet i munnen.

Penicillin er vanlig å bruke ved flåttbitt og ofte er det bedre å behandle en gang for mye enn en gang for lite. Om 6 tabletter daglig er en stor eller liten dose er helt avhengig av styrken på tablettene. Det er viktig at dosen blir stor nok og Penicillin tåles vanligvis svært godt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112958-rhinitt-og-fl%C3%A5tt/#findComment-690370
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei!

Leste ditt innlegg om reaksjoner på myggestikk, og kan varmt anbefale deg å bruke aloe vera gelè som du smører på stikkene, eller ale vera spry som sprayes på.

Dette er en rinmelig behandling, og fri for bi-virkninger.

takker og bukker... men har nok litt for "grove2 hevelser til at Aloe vera vil være noe stor hjelp..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112958-rhinitt-og-fl%C3%A5tt/#findComment-713192
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...