hønemor anne Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Min datter har over lengre tid fått kraftige kramper, og har vert inne til utredninger både på Rikshospitalet og Bærum sykehus. Legene sier at det ikke er epelepsi, og at krampedempende medisin ikke virker. Anfallene har hun hatt siden påske, ca hver annen uke, og når de har s¨tått på har det nesten vert hver dag. Nå i sommer har hun vert i sommerjobb, og der jobber også en som er diabetikker. Han spurte meg en dag om de hadde målt blodsukkeret hennes, for kramper kunne også oppstå ved diabetes. En morgen ved kramper, gav mannen min, for moro skyld 1/2 ts sukker og et glass vann til henne når et anfall begynte. Etter 5 minutter var hun tilbake med tale og alt, som om hun ikke hadde hatt anfall i det hele tatt. Dette gjentok seg en gang til i løpet av den dagen. Det vi alle lærte av dette, og som jeg har fått bekreftet av helsepersonell, er at det finnen sukkersyke som er omvendt av det vi forbinder med Diabetes. Spørsmålet mitt er: Hvis blodsukkeret hennes skulle bli for lavt, hvilke sukkermengde er kan være farlig. Kan hun få for mye sukker evt. når. For tiden er hun på ferie, så derfor har hun ikke oppsøkt fastlege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112996-kramper-som-ingen-finner-ut-av/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Jeg vil sterkt anbefale dere å få dette utredet hos en indremedisiner eller aller helst en erfaren endokrionolog. Kramper kan være en følge av lavt blodsukker, og da vil gjerne årsaken ligge f.eks. i bukspyttkjertelen hvor insulin (hormonet som gjør en i stand til å forbrenne sukker) produseres. Jeg vil ikke begi meg ut på å si hva som er årsaken til din mors problemer; det får legene forsøke å finne ut. Men generelt vil det være gunstig å spise små og hyppige måltider med den typen karbohydrater som fører til at blodsukkeret holder seg stabilt, sammen med fiber som bidrar til å stabilisere blodsukkeret. Grove kornprodukter, bønner, linser osv. er eksempler på kilder til "trege" karbohydrater. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112996-kramper-som-ingen-finner-ut-av/#findComment-673761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.