Gå til innhold

øke avgift på rusbrus?

Anbefalte innlegg

Gjest Litt irritert kanskje

Hvilket departement er det som har ansvaret for alkohol?

Jeg synes det er vanvittig URETTFERDIG at rusbrusen skal bli enda dyrere. Mulig at det er et populært produkt blant mindreårige jenter, men fordi de fleste gutter under 18 som jeg kjenner drikker øl, er det jentene som straffes.

Jeg har endelig funnet et alkoholholdig produkt jeg faktisk liker - og nå skal prisen økes? Det koster allerede 24 kroner for en 0,33l flaske, noe jeg synes er helt urimelig.

Jeg vil ta kontakt med noen på Stortinget eller en statsråd, men vet ikke hvilken som vil være aktuell i dette tilfellet. Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113007-%C3%B8ke-avgift-p%C3%A5-rusbrus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ulv I Faarikaal

For smuglere er det fint med økte priser og dårligere tilgang. De som handler av dem får større utvalg og bedre tilgang, men må betale mer.

Jo høyere priser og vanskeligere tilgang, jo mer tar mafiaen over markedet. Men halvparten av alkoholen og 1/3 av tobakkmarkedet har de jo alt kontroll over, så...

Ulv I Faarikaal

Men hjemmebrennerne kommer til å bli kjempeglade! Endelig får de markedet tilbake!

Jeg har også mistanke om at rusbrusen tok litt av plassen til hjemmebrenten som fjortissene blanda med brus.

Nei, la svartebørsen overta alt, både salget og kontrollen over markedet.

Stem KrF.

Gjest ikke signatur

"Jeg har endelig funnet et alkoholholdig produkt jeg faktisk liker "

Så må det være alkohol i det du drikker? Det høres litt feil ut, og feil utgangspunkt for å drikke. Om du liker brus eller kaffe, så drikk det da! Jada... jeg har selv drukket noe jeg ikke likte for å bli full... men nå kan jeg ta meg et glass fordi jeg liker det, og pga kosen. Helst drikker jeg brus:)

Annonse

"Jeg har endelig funnet et alkoholholdig produkt jeg faktisk liker "

Så må det være alkohol i det du drikker? Det høres litt feil ut, og feil utgangspunkt for å drikke. Om du liker brus eller kaffe, så drikk det da! Jada... jeg har selv drukket noe jeg ikke likte for å bli full... men nå kan jeg ta meg et glass fordi jeg liker det, og pga kosen. Helst drikker jeg brus:)

Hvorfor er det galt å drikke for å bli full?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...