Gå til innhold

Billigere medisiner


Gjest antidepp

Anbefalte innlegg

Gjest antidepp

Begynte på Cipramil idag (har brukt dem før). Fikk tilbud på apoteket om å prøve Citalopram istedet siden det var billigere. Jeg takket nei til det. Cipramil har funka bra før og jeg er redd for å prøve ett annet merke selv om det inneholder samme virkningsstoff.

Var dette dumt av meg? Har lest noe her inne om dette før og innbiller meg at NHD nevnte at "alternativer" ikke burde anbefales. Men jeg tar muligens feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Citalopram er virkestoffet i Cipramil. Så det skal være helt likt.

Siden du akkurat har begynt med et SSRI preparat hvorfor begynne med Cipramil når Cipralex er godkjent på blå resept fra 1. juli? Cipralex har det så å si identiske virkestoffet Ecitalopram som skal gi hurtigere virkning og mulligens færre bivirkninger.

Beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om du sjekker på www.felleskatalogen.no, ser du at prisen er akkurat den samme.

Derimot tjener apoteket mer penger på å gi deg kopipreparatet (som ikke helt sikkert er like bra).

Hvorfor ikke kjøpe hos dem som har tatt kostnadene med å utvikle preparatet og som bruker penger på å forske ut nye og bedre medisiner? Er ikke det bedre enn å støtte snylterne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antidepp

Om du sjekker på www.felleskatalogen.no, ser du at prisen er akkurat den samme.

Derimot tjener apoteket mer penger på å gi deg kopipreparatet (som ikke helt sikkert er like bra).

Hvorfor ikke kjøpe hos dem som har tatt kostnadene med å utvikle preparatet og som bruker penger på å forske ut nye og bedre medisiner? Er ikke det bedre enn å støtte snylterne?

Takk for svar.

Ja, enig..derfor kjøpte jeg originalmerket. Visste imidlertid ikke at prisen var den samme på begge preparater.

Da er jo informasjonen en får på apoteket misvisende. Skummelt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sjekker på www.felleskatalogen.no, ser du at prisen er akkurat den samme.

Derimot tjener apoteket mer penger på å gi deg kopipreparatet (som ikke helt sikkert er like bra).

Hvorfor ikke kjøpe hos dem som har tatt kostnadene med å utvikle preparatet og som bruker penger på å forske ut nye og bedre medisiner? Er ikke det bedre enn å støtte snylterne?

Hvis originalpreparatet og "kopien" koster akkurat det samme, lyver da ikke apotekene når de sier at kopien er billigere?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis originalpreparatet og "kopien" koster akkurat det samme, lyver da ikke apotekene når de sier at kopien er billigere?

Mvh

Jo det gjør de.

Du kan kontrollere prisene selv på www.felleskatalogen.no

Husk å legge til ca 15 kr når du skal sammenligne 98 og 100 pakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...