Gå til innhold

overgangsalder


lennox

Anbefalte innlegg

hei

Jeg har kommet i overgangsalder (er nå 34) dette startet da jeg var 28. Fikk activelle hos gynekolog men sluttet av da dette ikke var noe for meg. Så nå går jeg uten medisiner på 3 mnd. Forrige uke så hadde jeg normal mens.( noe jeg ikke har hatt på flere år.) ER dette normalt? eller er jeg bare optimist....

jeg bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du er så ung og har blodprøver som tyder på overgangsalder, er det håp om at det er 'forbigående'. Det er sett flere tilfeller hvor kvinnen begynner med hormoner og så plutselig og uventet blir gravid. Har du fått menstruasjon uten hormoner tyder det på at dine eggstokker igjen fungerer. Kanskje du skal få tatte en hormontest hos din lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du er så ung og har blodprøver som tyder på overgangsalder, er det håp om at det er 'forbigående'. Det er sett flere tilfeller hvor kvinnen begynner med hormoner og så plutselig og uventet blir gravid. Har du fått menstruasjon uten hormoner tyder det på at dine eggstokker igjen fungerer. Kanskje du skal få tatte en hormontest hos din lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du er så ung og har blodprøver som tyder på overgangsalder, er det håp om at det er 'forbigående'. Det er sett flere tilfeller hvor kvinnen begynner med hormoner og så plutselig og uventet blir gravid. Har du fått menstruasjon uten hormoner tyder det på at dine eggstokker igjen fungerer. Kanskje du skal få tatte en hormontest hos din lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du er så ung og har blodprøver som tyder på overgangsalder, er det håp om at det er 'forbigående'. Det er sett flere tilfeller hvor kvinnen begynner med hormoner og så plutselig og uventet blir gravid. Har du fått menstruasjon uten hormoner tyder det på at dine eggstokker igjen fungerer. Kanskje du skal få tatte en hormontest hos din lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg kunne ikke unngå å se dette innlegget ditt og fikk lyst til å svare er det ok.

Da jeg var 28 fikk jeg beskjed om at jeg var i overgangsalder.

Høye hyposfysehormoner,hetetokter osv. Uteblitt menstruasjon.

Hadde en forferdelig psykisk reaksjon etter det, men dette til tross ble jeg gravid ett år etter, og har nå en sønn på 6 år. Det skulle liksom ikke være mulig. Gravid på nytt da min sønn var 1,5 år. Endte dessverre i spontanabort. I mellom disse graviditetsperiodene har jeg ikke menstruasjon, og har antagelig dårlig fungerende eggstokker.kanskje på grunn av stress. Jeg ville hatt godt mot hvis jeg var deg. min overgangsalder var ihvertfall delvis feildiagnose iflg senere gynekologer. Man kan ikke bli gravid da sier de. Lykke til, og det hadde vært veldig koselig å høre fra deg.

Vennlig hilsen Bart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...