Gå til innhold

Svelgrefleksen virker ikke....

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Min far hadde et stort hjernesalg for 13 år siden.

Nå - de siste dagene- har han fått problemer med å spise. Det virker som om svelgerefleksen er satt ut av funksjon. Han tygger og tygger maten, men svelger ikke automatisk. Når vi ber han om å svelge - gjør han det ikke Det kan ta 30 min., å få i seg en halv brødskive. Det virker ikke som om han har vondt noe sted. Hvordan vil du forklare dette - og hva bør vi gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113135-svelgrefleksen-virker-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg er helt enig i at dere bør kontakte lege.

Ring legevakten allerede i kveld, og spør om dere bør komme inn dit alt i kveld, eller om dette kan vente til mandag (fastlegen).

mvh

Takk for svaret på hva vi bør gjøre. Hva er svaret på hvordan dette kan forklares?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...