Gå til innhold

venninne deprimert


nabo1365380549

Anbefalte innlegg

nabo1365380549

Min beste venninne flyttet for en måned siden inn i huset ved siden av mitt. Det var først da jeg oppdaget hvor vondt hun har det. Hun sier hun har vært deprimert siden februar.Hun gråer hver dag. Og nå begynner kroppen hennes å si ifra. Hun besvimer regelmessig, får mange store blemmer i munnen, sover dårlig, blir lett aggressiv og kranglete og får ny eksem hele tiden, på veldig merkelige steder; midt på ryggen, på undersiden av håndleddet++. Det er kanskje viktig å si at hun er 20 år gammel, og har over de siste årene bare blitt tynnere og tynnere. Hun har innrømmet at hun har ett problem med mat, men jeg har enda ikke sett at hun har prøvd å gjøre noe med det. Hun tror selv at depresjonen begynte fordi hun traff en gutt som viste seg å ha endel problemer. Selv tror jeg at det kan ha utløst det, men at hun har flere problemer som har vært med på lede opp til depresjonen. Jeg vil gjerne hjelpe henne, og har spurt henne om hun ikke kan gå til psykolog. Hun sier hun skal, men gjør det ikke.Jeg tror hun vil at jeg skal hjelpe, ellers ville hun vel ikke nevnt det? Skal jeg bestille time til lege, eller blir det å gå for langt? Jeg tror hun er redd for at psykologen skal skjønne at hun har en spiseforstyrrelse, og tvinge henne til å...ja, spise. Hva kan jeg gjøre? Det er så utrolig frustrerende å se at hun bryter sakte, men sikkert nedover. På forhånd takk for hjepen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigeste er at du støtter henne fult ut, og viser at du bryr deg om henne. Noe du gir uttrykk for i innlegget ditt.

Er hun villig til å søke hjelp? Å ta første steget å få hjelp kan være vanskelig. Jeg tok kontakt med en lærer jeg hadde på videregående, og det er jeg svært glad for i dag. Så har jeg full støtte ifra min beste venninne.

En ting er sikkert venninna di trenger hjelp. Kanskje venninna di har en form for spisevegring, etter som hun får blemmer i munnen. Jeg vet ikke, men det kan hende.

Hun trenger deg mer enn noen gang tror jeg, men du må være sterk nok til det selv.

Lykke til, og jeg håper alt ordner seg for venninna di!!

mange klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...