Gå til innhold

Se her litt...

Anbefalte innlegg

Gjest nassejente

Hei.

Jeg er en jente på 31 år. Har slitt mye med angst/depresjon de siste årene. Er mye bedre nå, den generelle angsten er borte, og depresjonen mer eller mindre overvunnet.

Det jeg sitter igjen med nå er "helseangst" eller hypokondri som det også heter.

Jeg er veldig redd for å ikke bli tatt på alvor av min fastlege. Hun er en meget dyktig og hyggelig lege, men siden jeg jo har mange rare symptomer er jeg altså redd for at jeg skal bli syk på "ordentlig" og dø uten at noen skal merke det..... :)

I to år har jeg følt at kroppen er i ubalanse. Jeg føler at høyre side er nummen, varm, har prikkinger langs kropp og hode. I det siste har jeg også hatt en del hodepine i høyre side, og de siste 4-5 dagene har jeg fått anfall av svimmelhet. Jeg er også konstant trett. Jeg har også følelse av at høyre side er kraftløs, og at den er opphovnet.

Finnes det noen der ute som har det slik som meg, og hva i all verden skal jeg gjøre?? Jeg vurderer å kontakte min lege for å få en CT-scan for alle mulige prøver viser at jeg ellers er i bra stand. Jeg spiser godt og har heller ikke mistet vekt i det siste.

Håper på svar... :)

Hilsen en lettere hypokondrisk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113140-se-her-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei nassejente...

Ja jeg kjenner igjen det du skriver...Mye av det ihvertfall...Jeg har det på samme måte selv og jeg har en søster som oxo r sånn...men hun måtte "krangle" mye med legen for at hun skulle bli tatt på alvor...Etter mye om og men og undersøkelser så fant dem ut problemet hennes...Hun lider av sove syken.....Narkolepsi....

jeg er nummen i hele venstre side og trettheten tar fullstendig overhånd på meg...Kjære deg du er ikke hypokonder...Du er ikke alene om å ha det slik.

Klems....!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113140-se-her-litt/#findComment-674358
Del på andre sider

Gjest nassejenta

hei nassejente...

Ja jeg kjenner igjen det du skriver...Mye av det ihvertfall...Jeg har det på samme måte selv og jeg har en søster som oxo r sånn...men hun måtte "krangle" mye med legen for at hun skulle bli tatt på alvor...Etter mye om og men og undersøkelser så fant dem ut problemet hennes...Hun lider av sove syken.....Narkolepsi....

jeg er nummen i hele venstre side og trettheten tar fullstendig overhånd på meg...Kjære deg du er ikke hypokonder...Du er ikke alene om å ha det slik.

Klems....!!!!

Hei Schemrock!

Tusen takk for svar! Det hjalp litt men jeg er fortsatt urolig. I dag har det gått meget bra, har ikke hatt hodepine eller svimmelhet. Men det kribler og stikker fra topp til tå....

Har du fått noe svar på hvorfor du har det slik? Har du tatt prøver, og i så fall, hvilke?

I går kveld fikk jeg i tillegg et slags anfall med meget høy puls, og det varte i ca 1/2 time. Det var skikkelig ubehagelig og jeg følte at jeg ikke fikk nok luft.... Jeg lurer på om cola og andre sukkerholdige saker kan ha betydning for dette. Drakk to glass før det startet. Men jeg har drukket store mengder cola i mange år...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113140-se-her-litt/#findComment-675098
Del på andre sider

Hei Schemrock!

Tusen takk for svar! Det hjalp litt men jeg er fortsatt urolig. I dag har det gått meget bra, har ikke hatt hodepine eller svimmelhet. Men det kribler og stikker fra topp til tå....

Har du fått noe svar på hvorfor du har det slik? Har du tatt prøver, og i så fall, hvilke?

I går kveld fikk jeg i tillegg et slags anfall med meget høy puls, og det varte i ca 1/2 time. Det var skikkelig ubehagelig og jeg følte at jeg ikke fikk nok luft.... Jeg lurer på om cola og andre sukkerholdige saker kan ha betydning for dette. Drakk to glass før det startet. Men jeg har drukket store mengder cola i mange år...

Med vennlig hilsen

Hei du nassejenta.

Takk for at du svarte meg oxo...Jo da sukker har mye å si det.Jeg spiser sjelden ting med sukker i eller drikker og det hjelper men ikke i lengden.Jeg lider jo av panikk/angst depresjoner.Og slike anfall som du beskrev til meg er lik slike anfall jeg kan få....Ubehagelig,svetting,puste besvær,kløe,tusen tanker svirrer i hodet...osv osv.Har du vært til samtaler om dette hos en psykiatrer eller psykolog..?Jeg går i terapi og det hjelper.Mye av ting som jeg har opplevd i barndommen kommer tilbake i voksen alder hos meg så derfor så har jeg det slik....

Kos å høre fra deg og håper jeg gjør det igjen....

Klems....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113140-se-her-litt/#findComment-675827
Del på andre sider

Gjest nassejenta

Hei du nassejenta.

Takk for at du svarte meg oxo...Jo da sukker har mye å si det.Jeg spiser sjelden ting med sukker i eller drikker og det hjelper men ikke i lengden.Jeg lider jo av panikk/angst depresjoner.Og slike anfall som du beskrev til meg er lik slike anfall jeg kan få....Ubehagelig,svetting,puste besvær,kløe,tusen tanker svirrer i hodet...osv osv.Har du vært til samtaler om dette hos en psykiatrer eller psykolog..?Jeg går i terapi og det hjelper.Mye av ting som jeg har opplevd i barndommen kommer tilbake i voksen alder hos meg så derfor så har jeg det slik....

Kos å høre fra deg og håper jeg gjør det igjen....

Klems....

Heisann Schemrock!

Joda jeg kjenner godt til angst og depr.. har gått i behandling tidligere. Men så avsluttet vi da min psyk mente at jeg var mye bedre.

Det er sant og, jeg er mye bedre. Men man vil jo alltids ha nedturer, og det er vel det jeg sliter med nå.

Har vært på legevakta i kveld, for "symptomene" ble så sterke at jeg ikke klarte mer.... Traff en hyggelig lege der, som avkreftet mine engstelser for ting som hjernesvulst...

Livet er underlig...

Nå føler jeg meg bedre og en anelse lettet :))

Håper du også har det bra!!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113140-se-her-litt/#findComment-676208
Del på andre sider

Heisann Schemrock!

Joda jeg kjenner godt til angst og depr.. har gått i behandling tidligere. Men så avsluttet vi da min psyk mente at jeg var mye bedre.

Det er sant og, jeg er mye bedre. Men man vil jo alltids ha nedturer, og det er vel det jeg sliter med nå.

Har vært på legevakta i kveld, for "symptomene" ble så sterke at jeg ikke klarte mer.... Traff en hyggelig lege der, som avkreftet mine engstelser for ting som hjernesvulst...

Livet er underlig...

Nå føler jeg meg bedre og en anelse lettet :))

Håper du også har det bra!!

Vennlig hilsen

Hei sann...Kos å høre fra deg igjen...Godt det da at du traff en hyggelig lege som ville gi deg svar på det du var redd for...Jeg sjøl har fått en del stygge utslett på kroppen som jeg overhodet ikke har peil på hva er....Har tatt blod prøver men dem var jo positive...Skal til lege nå så får vi se...Kjempe kos å bli "kjent" med deg da nassejenta....

*SS*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113140-se-her-litt/#findComment-676874
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...