Gå til innhold

Alt er bare dritten!


Gjest kjedelig liv?

Anbefalte innlegg

Gjest kjedelig liv?

Gutt 23

nå er jeg så lei av meg selv. nå orker jeg ikke mer. livet er kjedelig, problemene bare tårner seg opp, selvtilliten er på bånn og jeg har mistet respekten for meg selv.

føler at jeg er en uinteressant person og at de som snakker med meg føler at jeg er en kjedelig fyr og en dust. ser meg selv i speilet og ser den styggeste personen i hele verden.

det hele startet med en episode på videregående skole. jeg likte en jente og uerfaren som jeg var så sendte jeg henne et kort der jeg skrev om min interesse. kameratene min visste om dette. det jeg ikke visste var at denne jenta hadde en type, en såkalt gjeng gutt. hele skolen fikk vite om dette og jeg ble til latter foran alle. det glemmer jeg aldri.

føler meg så stygg. klarer ikke å snakke med jenter. er vi på byen så klarer jeg ikke å ha det gøy. blir så fort misunnelig på folk og hater dem. var ikke slik før. men har blitt det etter hvert, forholdet til foreldrene mine har blitt verre. liker ikke faren min fordi han aldri har vært støttespiller for meg. snakker ikke med dem. liker å være mest mulig alene. spiser alene og gjør det meste alene selv om vi bor i samme hus.

har strøket til førerkortet 6 ganger, hver gang kommer det nye feil istedenfor de gamle.

jeg trener mye og spiller fotball på lag. men selvtilliten er ikke der.

liker ikke vennene mine fordi de er så selvsikre og i deres selskap føler jeg meg mindre verdt. blir så fort agressiv og tenner på alle plugger. føler at etter den episoden at jeg ikke har den respekten som jeg fortjener. hater mine medmennesker.

har perioder der jeg bestemmer meg for å skjerpe meg og gå videre men får tilbakeslag.

er så lei livet. skulle ønske jeg aldri ble født. ikke lett å bo med en mor som hele tiden har anfall og er klinisk psykisk sinnslidende. alt er bare rot i hjernen min, livet mitt, alt!

skjønner ikke hvordan jeg skal klare skolen (BI). har jo ikke sosial IQ.

åååååååå...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

firebird1365380441

Jeg blir trist over å lese innlegget ditt om hvordan livet ditt har blitt.

Du skal ikke føle hverken skyld eller skam for at du har blitt "som du har blitt"!

De såkalte "vennene" dine på videregående( eller hva en skal kalle dem), gjorde noe ganske utilgivelig mot deg. Å være forelsket kan være kjempe tøft og det disse folkene gjorde, ved å vise/fortelle om brevet du skrev til denne jenta, måtte ha såret deg dypt.

Jeg vet litt om hvordan det føles å få "publisert" private tanker og følelser på den måten som du opplevde.

Det kan bryte ned alt av selvtillit...

Selv ble jeg "nær psykotisk" og havnet på psykiatrisk avdeling, men jeg fikk utrolig nok hjelp der!

Det er bare 1 år siden, men jeg fikk hjelp ganske kjapt, heldigvis...

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med enten fastlegen din( hvis du har noen), skriv gjerne ut innlegget du skrev her og vis det fram til legen.

Du kan også dra på legevakta og be om å bli akutt innlagt, hvis du kjenner at "nå orker jeg ikke mer".

Å gjøre noe dumt, som f.eks å skade deg selv,eller noe enda verre,er ingen løsning.

Du bør gi deg selv en sjanse til å finne ut at livet kan ha mye mer positivt å by på - også for deg!

Dette lyder sikkert som en klisje , men - du er kun 23 år og du har tatt mot til deg ved å skrive inn hit. Da mener i hvert fall jeg at du har mot til å ta i mot hjelp fra behandlingsapparatet/helsevesenet , også.

Du vil jo tydeligvis ha råd om hva du bør gjøre?

Å gå rundt og ha det slik du har det nå, er for jævlig. Du skal ikke behøve å fikse dette alene.

Ta kontakt med lege/legevakt, du kan også ta kontakt med politiet hvis du føler at du ikke klarer mer. De kan hjelpe deg videre. Ellers finnes det steder som f.eks Mental Helses Nødtelefon - eller hva den kalles...

Vær så snill - søk hjelp - du er for ung til å det som skjedde i fortiden ødelegge resten av livet ditt.

Sender deg en klem og positive tanker - håper virkelig du tar mot til deg og får hjelp så snart som mulig.

Du skal vite at det er en ganske så normal reaksjon du har fått...å få et personlig brev "offentliggjort" på den måten du fikk det på, ville fått hvem som helst til å knekke sammen på en eller annen måte.Du er ikke unormal!

Og du har krav på hjelp!

Med Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shedevil

HEI KJÆRE DEG!!

Du har det sannelig ikke lett- men hvorfor skal du ikke ha selvrespekt? Det MÅ du ha det- essensielt det.

Det som skjedde med deg ang det brevet- GLEM DET!! Bare GLEM DET!!

Tror du virkelig andre går og tenker på det brevet?? nei det gjør de ikke.

Og disse kameratene dine som du sier- kan du ikke snakke med de om hvordan du føler det da? hvis ikke er jo ikke det "kamerater" i den forstand mener nå jeg.

Så har du familien din- somd du heller ikke har bra kontakt med- hvorfor har det blitt slik??

Og at du føler deg "stygg" og "mindreverdig"- men det er det DU føler(noe som er tøft nok)de andre ser ikke på deg slik. Du trener endel- det er jo bra.

Du er misunnelig på kompisene dine sier du- hvorfor? hva har de som ikke du har?

Livet består i å feile- "ramle"- derretter og "reise seg opp igjen"..

DU MÅ IKKE LA FORTIDEN BLI DIN FREMTID!!!!

Du er verdifull...

sommerklem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

HEI KJÆRE DEG!!

Du har det sannelig ikke lett- men hvorfor skal du ikke ha selvrespekt? Det MÅ du ha det- essensielt det.

Det som skjedde med deg ang det brevet- GLEM DET!! Bare GLEM DET!!

Tror du virkelig andre går og tenker på det brevet?? nei det gjør de ikke.

Og disse kameratene dine som du sier- kan du ikke snakke med de om hvordan du føler det da? hvis ikke er jo ikke det "kamerater" i den forstand mener nå jeg.

Så har du familien din- somd du heller ikke har bra kontakt med- hvorfor har det blitt slik??

Og at du føler deg "stygg" og "mindreverdig"- men det er det DU føler(noe som er tøft nok)de andre ser ikke på deg slik. Du trener endel- det er jo bra.

Du er misunnelig på kompisene dine sier du- hvorfor? hva har de som ikke du har?

Livet består i å feile- "ramle"- derretter og "reise seg opp igjen"..

DU MÅ IKKE LA FORTIDEN BLI DIN FREMTID!!!!

Du er verdifull...

sommerklem...

Hei

Takk for dine varmende ord. Du sier noe der du nevner at de vennene ikke er vennene mine. Det er sant.

Problemet med at hva de andre har som jeg ikke har så er det slik at jeg har null kontakt med jenter og har dårlig selvtillit på grunn av det. Jeg føler at jeg ikke har noe fornuftig å si og at jeg er uinteressant.

Sannelig er ikke dette lite heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...