Gå til innhold

hvilken solfaktor i syden for fort solbrent hud?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare sånn at du et obs på det, kan du bli like fort solbrent om du tar solarium først, fordi man har to typer stråling som gjør deg solbrent. Det ene er uva, og det andre er uvb. den ene typen bruner pigmenter man allerede har vært mrune i, den andre typen gjør at nye pigmenter kan bli brune. Eller noe i den duren... I solarium har man bare den ene typen stråling, sånn at man kan bli solbrent av den andre typen i ordentlig sol.

Jeg ville brukt faktor 20-25, og holdt meg unna sola klokka 12-15, eller ha på litt klær eller ligge under parasoll den tida. Ellers smøre ofte, spesielt hvis du bader.

Ulv I Faarikaal

Det beste du kan gjøre i syden er å sitte under parasollen hele tiden. Les en god bok og kos deg. Du blir brun men ikke solbrent.

Og ikke minst, det er mye mer behagelig.

Jeg kan stemme i med den.

Jeg ble like brun som de andre selv om jeg ikke bevisst solte meg, dvs smørte meg inn og la meg til steking. Parasollen tar 80% av strålingen, akkurat som solfaktor 5. Ved å tilfeldig rusle litt rundt i sola innimellom og bade 10 minutter fikk jeg mer enn nok sol. Og mye mer behagelig. Sparte masse solkrem, bare litt på nesa og oppå skuldrene.

Jeg kan stemme i med den.

Jeg ble like brun som de andre selv om jeg ikke bevisst solte meg, dvs smørte meg inn og la meg til steking. Parasollen tar 80% av strålingen, akkurat som solfaktor 5. Ved å tilfeldig rusle litt rundt i sola innimellom og bade 10 minutter fikk jeg mer enn nok sol. Og mye mer behagelig. Sparte masse solkrem, bare litt på nesa og oppå skuldrene.

Pass på føttene også. Jeg har vært så solbrent der at de har hovnet opp så mye at jeg ikke fikk på meg sko.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...