Gå til innhold

"Klem" i magen


cxz

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 30 år som har fått en spenning i magen... Er i en fase av livet hvor jeg prøver å "rydde opp" i vonde følelser og opplevelser fra barndommen. Føler at tiden er inne til å gjøre dette, og at jeg ikke "kommer videre" før de gamle spøkelsene har kommet ut i lyset.

Hva kan en sånn "klem" i magen være tegn på? Et symptom på angst? Kan det i så fall være noe som jeg har lagt lokk på som barn og kommer ut nå - i den forstand at vil det gå over av seg selv når jeg har "kjent" på den og akseptert det? Jeg har ikke blitt utsatt for overgrep, men hadde en vanskelig barndom hvor jeg følte at jeg alltid var i veien og fikk mye kjeft. Utviklet derfor en evne til å være "usynlig", og har besøkt foreldrene mine veldig sjelden atter at jeg flyttet hjemmefra for 12 år siden. De gangene jeg har vært hjemme, har jeg falt tilbake i "usynlig"-rollen, føler meg anspent og at jeg ikke får puste.

Nå har jeg bodd i utlandet i 9 år, og vil gjerne bedre forholdet til familien. Jeg synes jo det er veldig leit at det har blitt sånn! Er derfor hjemme på ferie nå. Det har lykkes å "ta hull på byllen", jeg har forklart dem hvordan jeg opplevde oppveksten min og de er også lei seg for at det har blitt sånn.

Har vært hjemme en uke nå, og det er ny rekord... Men de siste par dagene har jeg våknet med en "klem" i magen som ikke riktig gir seg. Når jeg tenker etter, har jeg hatt det før, husker spesielt at den kom i perioden da jeg forstod at dette var noe jeg måtte rydde opp i.

Spørsmålene er: Er den relatert til fortiden eller nåtiden? Behøver jeg profesjonell hjelp for å slippe av med den? Hva kan en sånn spenning i magen være symptom på? (Jeg vil jo helst igjennom dette så fort som mulig, og ønsker ikke å stå i psykolog-kø i 1/2 år!)

Vennlig hilsen cxz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

Hei!

Har slitt med det samme. Klump i magen-spesielt om morgenen- er et tegn på depresjon, mener jeg. Ofte en del angst og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...