Gjest Jente 73 modell Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Min far på 60 år har de siste 6-7 årene vært plaget med angina smerter. Han har hatt en By Pass Operasjon for en del år tilbake der 4 årer til hjertet ble byttet ut. Etter det har han hatt 4 utblokkinger , 3 av dem i løpet av de 2 siste årene. Problemet er at han ikke blir bedre , på tross av utblokkingene. Noen dager etter at han sist ble blokket ut, fikk han sterke brystsmerter, problemer med å puste, ble svært blek, kaldsvettet og fikk forhøyet puls. Han ble lagt inn på sykehus med mistanke om hjerteinfarkt. Undersøkelser på sykehuset viste ingenting galt med selve hjertet eller blodforsyningen. Men legene lurte på om det kanskje kunne være noe galt med magen/tarm systemet i stedet. Nå er han hjemme igjen, men formen varierer mye opp og ned. Det merkelige er at han blir dårlig fra morgenen av og til midt på dagen. Etter det er formen på vei opp igjen. Når han blir dårlig, sier han at han merker trykk for brystet og at han må ofte på toalettet. Ofte hjelper det å ta nitro. Han reagerer sterkt på varme og føler at kjøligere dager passer langt bedre. Om en ukes tid skal han til sin faste lege for å få henvisning til diverse mage/tarm undersøkelser på sykehuset. Det jeg lurer på er hva slags undersøkelser det vil være mest realistisk å få gjort med hensyn til de plagene han har? Kan de symptomene han har per i dag stamme fra fordøyelsessystemet, og hva kan i så fall være i veien? Jeg kan legge til at han er en del plaget med løs mage, hyppige toalettbesøk, raping og dårlig ånde( noe han ikke hadde før disse problemene startet). Han bruker en del medisiner for angina plagene, blandt annet Selo Zok, Nitroglyserin, Kalsiumblokker, Lipitor (?) , samt en del andre medikamenter jeg ikke husker navnet på. Han lider dessuten av hyperkolestromi. Etter hva jeg vet er det i de siste årene kommet flere tilfeller av ulike kreftformer i slekten vår. Hans far døde av tykktarmskreft. Selv har jeg diagnosen Ulcerøs Proktitt. Kan han ha en eller annen form for mage/tarm sykdom i tillegg til anginaen? Jeg vet ikke om dette er det riktige forumet for denne typen spørsmål, men jeg er bekymret for faren min og vil gjerne få noen hint om hva plagene hans kan skyldes. På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113246-angina-eller-magetarm-problemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.