Gå til innhold

Grøneng: hvordan går jeg frem for å få refusjon ?


annemax

Anbefalte innlegg

Jeg har fått blå resept på urin-kateter og forstod det slik at jeg ikke skulle betale mer enn rundt 400 kr pr. kvartal for katetrene.

Hvordan fungerer dette egenlitg ? Jeg trodde jeg slapp å betale for utstyret på apoteket når jeg hadde kommet over summen jeg skal betale pr. kvartal. Derfor har jeg ikke tatt vare på kvitteringene - men på resepten er det jo klisteret på klistremerker med pris. Er dette godt nok til å få igjen penger på trygdekontoret ? Vet du hva beløpet eksakt er som jeg ikke skal betale mer enn ? Hvordan går jeg frem, holder det å levere resepten på trygdekontoret eller må apoteket fylle ut et egenandelskort ? Hva er foressten egenandelsbeløpet før man får frikort ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Jeg er ikke sikker på hvordan dere kan løse dette i praksis, snakk med trygdekontoret.

På apoteket vi bruker har de full kontroll med hvor mye vi har betalt i egenandel for hver medisin pr kvartal.

hvis du bruker ulike apotek vil jeg anta at du må ta med både resepten og kvitteringen. Men hør med trygdekontoret hvordan de vil ha det.

Grensen for frikort er i år kr 1370.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...