Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mer muslimer mot alle. Muslimer er kjent for å starte jakten på andre religioner så snart de kommer i posisjon. Muslimske krigsmenn har drept 6 mill mennesker på 30 år, og de har ikke tenkt å gi seg ser det ut som. Unge, norsktalende muslimske menn på gata i Norge sa de ville drepe Salman hvis de fikk sjansen, og det bare på grunn av blasfemi.

*ler meg skakk*

Jeg må søren meg tilsnakke alle mine muslimske venner, og påpeke at de forsømmer sine plikter.

Og så må jeg ta en snakk med mine kristne venner og påpeke at de også bør stene noen muslimer ved byporten.

===

Mens du fantaserer om din egen krig (i ditt eget hode) så lever vi andre meget godt.

• Svar 291
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

115

• Grip

57

• Ulv I Faarikaal

47

• Goliath

25

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg mener det jeg skriver.

Enten skal det være lov med religiøse symboler (smykker med kors, turban, osv) som ikke hemmer folk i jobben, eller så må man forby alt.

Ettersom Grunnloven i Norge sier at vi har religionsfrihet, så mener jeg man bør tillate slikt. Selv om jeg er ateist.

Det er ikke lov å bære et religiøst symbol synlig utenpå uniformen - bortsett fra turban etterhvert da......

Det er faktisk ikke lov å henge et kors rundt halsen synlig utenpå uniformen.

Det er også strenge regler for hva du har lov til å ha i ørene.

Skrevet

Jeg hadde ventet på det velkjente skostørrelse-argumentet. Endelig kom det :-)

Ja, det er i samme kategori som turban-argumentet.

Poenget er at jeg bruker skostørrelse-argumentet som parodi.

Dine innlegg om turbaner er tilsynelatende alvorlig ment????

Eller?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Du bør kunne innse at politiets rolle krever nøytralitet, også i livsynsspørsmål.

Det kan bli mye morro når de forskjellige trosretninger kommer skal ha utrykning til en muslimsk voldsepisode, en politibetjent med slør, en annen med turban og en bakerst subbende med bønneteppe under armen. Kanskje til slutt en same med komager og kniv i slira. Og hvorfor ikke Børre Knudsen som fanebærer under innrykket på Grønland, med bibelen godt plantet under armen.

Festlig.

Det er kanskje litt fram i tid, men så snart det er gitt tillatelse til avvik i uniformsforskriftene, vil andre komme og forlange andre innrømmelser, kanskje på faenskap for å markere at de ikke vil ha særbehandling av kolleger. I vårt AP-samfunn skal alle være like og har lik lønn og rettigheter. Er vi heldige vil vi se demonstrerende politi med klovnehatter.

Skrevet

Det er ikke lov å bære et religiøst symbol synlig utenpå uniformen - bortsett fra turban etterhvert da......

Det er faktisk ikke lov å henge et kors rundt halsen synlig utenpå uniformen.

Det er også strenge regler for hva du har lov til å ha i ørene.

En turban er ikke utenpå uniformen, på samme måte som en ørering med kors ikke er utenpå noen uniform.

Det eneste du gjør er å fabrikere argumenter og vanskeligheter som ikke eksisterer.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med at politiet har turban på hodet.

Nei - du har aldri problemer med våre nye landsmenn- og kvinner.

Men du har svært mange problemer med at andre har problemer med noen av dem....

Da finnes det ikke grenser for hvilke bagateller du klarer å henge deg opp i, og hva du klarer å finne problemer med.

Men du har kanskje ikke lagt merke til det...?

Skrevet

Jeg har sett muslimer med turban.

Og jeg har sett nordmenn med nisselue.

Skrevet

Nei - du har aldri problemer med våre nye landsmenn- og kvinner.

Men du har svært mange problemer med at andre har problemer med noen av dem....

Da finnes det ikke grenser for hvilke bagateller du klarer å henge deg opp i, og hva du klarer å finne problemer med.

Men du har kanskje ikke lagt merke til det...?

Hva du har problemer med er selvsagt ditt eget problem.

Skrevet

Det blir morro når sånne skal rekrutteres til politiet, som skal beskytte det frie ord mot muslimene.

Og hvordan skulle det være forskjellig fra de som skulle beskytte det frie ord mot de kristne?

Skrevet

Ja, det er i samme kategori som turban-argumentet.

Poenget er at jeg bruker skostørrelse-argumentet som parodi.

Dine innlegg om turbaner er tilsynelatende alvorlig ment????

Eller?

Så vidt jeg vet, er det pr. i dag ikke anledning til å bruke turban som en del av politiuniformen. Det må i så fall en regelendring til.

Ved slike endringer er det ikke uvanlig at man diskuterer saken, skjønner du.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

*ler meg skakk*

Jeg må søren meg tilsnakke alle mine muslimske venner, og påpeke at de forsømmer sine plikter.

Og så må jeg ta en snakk med mine kristne venner og påpeke at de også bør stene noen muslimer ved byporten.

===

Mens du fantaserer om din egen krig (i ditt eget hode) så lever vi andre meget godt.

Du misforstår det å være i posisjon. I visse land er de i posisjon, i andre land ikke. Vi trenger bare se til de landene hvor muslimene er i posisjon, så ser du hva vi kan vente oss. Det fins alle graderinger i utlandet, så det finnes masse eksempler.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Nordmenn har du ikke noe til overs for. Hvorfor setter du utenlandsk kultur og levemåte foran norsk ? Er ikke norsk verd noe ? Har du lyst til å flytte ? Gjør det.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Nordmenn har du ikke noe til overs for. Hvorfor setter du utenlandsk kultur og levemåte foran norsk ? Er ikke norsk verd noe ? Har du lyst til å flytte ? Gjør det.

Skrevet

Det er derfor han gjerne vil fylle landet med hundretusener av muslimer.

Skrevet

En turban er ikke utenpå uniformen, på samme måte som en ørering med kors ikke er utenpå noen uniform.

Det eneste du gjør er å fabrikere argumenter og vanskeligheter som ikke eksisterer.

En politiuniform inneholder et hodeplagg. Hvordan skal du kunne bære en turban uten å gjøre endringer på eksisterende hodeplagg?

Du har heller ikke lov til å ha et kors hengende i øret.

Det er du som oppkonstruerer diverse situasjoner her.

Virkeligheten er ganske enkel.

Det er strenge regler til uniformering i politiet, forsvaret og ordensmaktene generelt sett - også når det gjelder mindre "private effekter" som smykker etc. Og det har aldri vært noe problem for noen - spesielt siden uniformeringen ikke inneholder symboler med religiøs betydning, selv om Norge er et "kristent land".

Derfor er det også merkelig at noen skal gjøre et problem ut av disse reglene som til nå har vært like for alle.

Det er kravet om å tilpasse disse reglene til mennesker som tilhører forskjellige grupper som er problemet - og ikke de som reagerer på at reglene ikke lenger skal være like for alle.

Du - med dine ufravikelige krav til likebehandling - burde jo være den første til å se det....

Skrevet

Hva du har problemer med er selvsagt ditt eget problem.

Jeg har svært lite problemer i forhold til deg Sør:-)

Til saken: En politiuniform inneholder et hodeplagg. Hvordan skal du kunne bære en turban uten å gjøre endringer på eksisterende hodeplagg?

Det er strenge regler til uniformering i politiet, forsvaret og ordensmaktene generelt sett - også når det gjelder mindre "private effekter" som smykker etc. Og det har aldri vært noe problem for noen - spesielt siden uniformeringen ikke inneholder symboler med religiøs betydning, selv om Norge er et "kristent land".

Derfor er det også merkelig at noen skal gjøre et problem ut av disse reglene som til nå har vært like for alle.

Det er kravet om å tilpasse disse reglene til mennesker som tilhører forskjellige grupper som er problemet - og ikke de som reagerer på at reglene ikke lenger skal være like for alle.

Du - med dine ufravikelige krav til likebehandling - burde jo være den første til å se det....

Skrevet

Så vidt jeg vet, er det pr. i dag ikke anledning til å bruke turban som en del av politiuniformen. Det må i så fall en regelendring til.

Ved slike endringer er det ikke uvanlig at man diskuterer saken, skjønner du.

Man kan gjerne diskutere saklig, men ved å påstå at enhver som bruker turban klassifiseres som fundamentalist så blir det ikke mye saklighet igjen.

Videre - jeg ser egentlig ikke "problemet". Man er ikke mer eller mindre egnet som politi enten man har turban, ingenting, caps eller hjelm på hodet.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Det er derfor han gjerne vil fylle landet med hundretusener av muslimer.

jeg har vært på mange kulturfestivaler her i landet og sett mye kultur i utlandet. Ikke noe av det intersserer meg. Jeg har møtt norske politikere som hyklersk møter og ser på. Vedkommende har hele sitt liv gitt f i norsk kultur.

Det er altså ikke politisk korrekt å være uinteressert i utenlandsk og fremmed kultur. Man kan visst være uintressert i norsk kultur, men man MÅ møte opp og beundre utenlandsk.

Skrevet

En politiuniform inneholder et hodeplagg. Hvordan skal du kunne bære en turban uten å gjøre endringer på eksisterende hodeplagg?

Det er ikke jeg som postet innlegget som later som om dette er et "problem".

Turban er tillatt både i forsvaret, og i politiet i Storbritannia. Ingen problemer der heller.

Skrevet

Man kan gjerne diskutere saklig, men ved å påstå at enhver som bruker turban klassifiseres som fundamentalist så blir det ikke mye saklighet igjen.

Videre - jeg ser egentlig ikke "problemet". Man er ikke mer eller mindre egnet som politi enten man har turban, ingenting, caps eller hjelm på hodet.

Hvis man ikke kan tilpasse seg uniformsreglementet av religiøse grunner, er man selvsagt langt ute i den religiøse galskapen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...