Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du misforstår det å være i posisjon. I visse land er de i posisjon, i andre land ikke. Vi trenger bare se til de landene hvor muslimene er i posisjon, så ser du hva vi kan vente oss. Det fins alle graderinger i utlandet, så det finnes masse eksempler.

Du glemmer at jeg har bodd i utlandet, og kan derfor avsløre løgnen din.

Fortsetter under...

• Svar 291
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

115

• Grip

57

• Ulv I Faarikaal

47

• Goliath

25

Mest aktive i denne tråden

jeg har vært på mange kulturfestivaler her i landet og sett mye kultur i utlandet. Ikke noe av det intersserer meg. Jeg har møtt norske politikere som hyklersk møter og ser på. Vedkommende har hele sitt liv gitt f i norsk kultur.

Det er altså ikke politisk korrekt å være uinteressert i utenlandsk og fremmed kultur. Man kan visst være uintressert i norsk kultur, men man MÅ møte opp og beundre utenlandsk.

Veeel..det begynner vel å gå opp for de fleste at den såkalte berikelse man får fra muslimsk innvandring, er en illusjon.

Nordmenn har du ikke noe til overs for. Hvorfor setter du utenlandsk kultur og levemåte foran norsk ? Er ikke norsk verd noe ? Har du lyst til å flytte ? Gjør det.

...ehh....

Det er faktik DU som angriper "norsk kultur", ved å fornekte religionsfriheten som er nedfelt i den NORSKE Grunnloven.

Hvis du ikke liker den, kan DU flytte til ett eller annet religiøst diktatur.

Nordmenn har du ikke noe til overs for. Hvorfor setter du utenlandsk kultur og levemåte foran norsk ? Er ikke norsk verd noe ? Har du lyst til å flytte ? Gjør det.

Hvor har jeg satt "utenlandsk kultur" foran den norske?

Religionsfrihet er en del av norsk kultur.

Menneskerettigheter er en del av norsk kultur.

Jeg har svært lite problemer i forhold til deg Sør:-)

Til saken: En politiuniform inneholder et hodeplagg. Hvordan skal du kunne bære en turban uten å gjøre endringer på eksisterende hodeplagg?

Du har heller ikke lov til å ha et kors hengende i øret.

Det er du som oppkonstruerer diverse situasjoner her.

Virkeligheten er ganske enkel.

Det er strenge regler til uniformering i politiet, forsvaret og ordensmaktene generelt sett - også når det gjelder mindre "private effekter" som smykker etc. Og det har aldri vært noe problem for noen - spesielt siden uniformeringen ikke inneholder symboler med religiøs betydning, selv om Norge er et "kristent land".

Derfor er det også merkelig at noen skal gjøre et problem ut av disse reglene som til nå har vært like for alle.

Det er kravet om å tilpasse disse reglene til mennesker som tilhører forskjellige grupper som er problemet - og ikke de som reagerer på at reglene ikke lenger skal være like for alle.

Du - med dine ufravikelige krav til likebehandling - burde jo være den første til å se det....

Igjen demonstrere du en kommunistisk tankegang, hvor det eneste som teller er konformisme.

Jeg har intet behov for at alt politi skal se identisk ut.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Du glemmer at jeg har bodd i utlandet, og kan derfor avsløre løgnen din.

Er jeg nødt til å finne fram reportasjer fra pressen hvor muslimske fundamentalister som levde i fred plutselig begynner å drepe ?

Vet f eks du hvorfor 70 kristne kirker i tidl Jugoslavia ble brent, og ingen moskeer ?

Det er ikke jeg som postet innlegget som later som om dette er et "problem".

Turban er tillatt både i forsvaret, og i politiet i Storbritannia. Ingen problemer der heller.

Så du mener kravet om likebehandling kan fravikes - hvis det f.eks finnes eksempler på at det ikke har skapt problemer i andre land?

Ulv I Faarikaal

Hvor har jeg satt "utenlandsk kultur" foran den norske?

Religionsfrihet er en del av norsk kultur.

Menneskerettigheter er en del av norsk kultur.

har aldri sett deg gå for norsk kultur, og derfor trekker jeg den konklusjonen.

Men du kan rette opp ved å fortelle f eks når du sist var på en norsk lokal kulturmønstring og hva den besto i ?

Igjen demonstrere du en kommunistisk tankegang, hvor det eneste som teller er konformisme.

Jeg har intet behov for at alt politi skal se identisk ut.

Jeg synes det er svært praktisk, og også noe som inngir respekt og hvor det er lett å forstå hva bærerne av uniformen står for.

At du har behov for å blande politikk inn i det forstår jeg ikke. Jeg har selv i hvert fall aldri gjort det.

Du har en svært interessant tolkning av kommunisme også Sør - som det meste annet, og da ikke minst de innlegg du tolker så fritt her på DOL:-)

Er jeg nødt til å finne fram reportasjer fra pressen hvor muslimske fundamentalister som levde i fred plutselig begynner å drepe ?

Vet f eks du hvorfor 70 kristne kirker i tidl Jugoslavia ble brent, og ingen moskeer ?

Alle samfunn hvor muslimer dominerer, er preget av vold, tortur, diktuatur, terror og kvinneundertrykkelse.

Jeg synes det er svært praktisk, og også noe som inngir respekt og hvor det er lett å forstå hva bærerne av uniformen står for.

At du har behov for å blande politikk inn i det forstår jeg ikke. Jeg har selv i hvert fall aldri gjort det.

Du har en svært interessant tolkning av kommunisme også Sør - som det meste annet, og da ikke minst de innlegg du tolker så fritt her på DOL:-)

Det er morsomt hvordan sør hele tiden snakker om kommunisme.

Det er også gledelig at han benytter kommunisme som skjellsord. Det har vi jo drevet med i ganske mange år, uten å få så stor anerkjennelse fra venstresiden.

Noe går i alle fall fremover :-)

Ulv I Faarikaal

...ehh....

Det er faktik DU som angriper "norsk kultur", ved å fornekte religionsfriheten som er nedfelt i den NORSKE Grunnloven.

Hvis du ikke liker den, kan DU flytte til ett eller annet religiøst diktatur.

religionsfriheten vil alltid være der, men jeg må få lov å slå et slag for norsk kultur ? Det er lov å fundere over religionens innvirkning på frihet og sikkerhet ?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Alle samfunn hvor muslimer dominerer, er preget av vold, tortur, diktuatur, terror og kvinneundertrykkelse.

Bevisene ligger oppe i dagen, og eksemplene er mange. Vi kan følge land fra velstand til ruin og kaos når muslimene tar over. Utviklingen går bakover med et slag, folket undertrykkes og landet forslummes, folk slutter å jobbe og blir likeglade. Antall drap og overgrep øker dramatisk.

religionsfriheten vil alltid være der, men jeg må få lov å slå et slag for norsk kultur ? Det er lov å fundere over religionens innvirkning på frihet og sikkerhet ?

De evt. sikhene ER jo norske!

Og hvis du mener at et hodeplagg har betydning for "rikets sikkerhet" så har du seriøse problemer.

har aldri sett deg gå for norsk kultur, og derfor trekker jeg den konklusjonen.

Men du kan rette opp ved å fortelle f eks når du sist var på en norsk lokal kulturmønstring og hva den besto i ?

17. Mai.

Det har kanskje gått deg hus forbi, men det jeg faktisk forsvarer her er vel nettopp "norske verdier", hvor vi har religionsfrihet osv.

Hvor blir det avvik i likebehandling?

Det er snakk om å endre uniformreglene for ALLE som vil, og ikke bare for noen.

Præhæ, det er neppe aktuelt å benytte slike hodeplagg for andre enn sikher og muslimer.

Vi skal nok en gang ha spesialregler for tullinger som ikke kan tilpasse seg.

De evt. sikhene ER jo norske!

Og hvis du mener at et hodeplagg har betydning for "rikets sikkerhet" så har du seriøse problemer.

Religiøs fundamentalisme er selvsagt et problem både i politi og forsvar, fordi lojaliteten har en tendens til å ligge andre steder enn hos arbeidsgiver.

Man kan f.eks. ikke sette en islamist til å vokte Rushdie. Da blir nok fristelsen for stor.

Konformisme/kommunisme karakteriseres ved at "alle skal være like" - det er en av årsakene at jeg aldri har likt kommunisme.

Selvsagt skal politiet være identifiserbare som politi, men det er ingen grunn til at de skal se ut som kloner. En turban forhindrer ingen i å være politi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...