Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 291
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

115

• Grip

57

• Ulv I Faarikaal

47

• Goliath

25

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Det er selvsagt lov å kjempe mot virkeligheten, men neppe videre produktivt.

Jeg kjemper likevel.

Noen ville ha halalmat i barnehagen, løsningen var at alle spiste halal. Like greit. Noen syns det var litt skummelt, ikke unga men foreldrene. Noe morsomt skjer jo også. Slikt skal bare kalle på latter ikke aggresjon.

Det er morsomt hvordan sør hele tiden snakker om kommunisme.

Det er også gledelig at han benytter kommunisme som skjellsord. Det har vi jo drevet med i ganske mange år, uten å få så stor anerkjennelse fra venstresiden.

Noe går i alle fall fremover :-)

De er nok ganske flaue over sine "opphav" tenker jeg...:-)

Og verdensmestere i å ta avstand fra noe de før støttet fullt opp om - samtidig som de på alle måter fornekter at de noen gang støttet opp om det.

Jeg får sånn "respekt" for slike som ikke en gang kan stå ved det de en gang stod for - eller i det minste innrømme at de tok feil....

Ulv I Faarikaal

Jeg har liten tiltro til religiøse fanatikere.

Blir noe slikt vedtatt i Norge, får vi vel bare nekte å ha noe med tullingene å gjøre, og heller be om service fra en annen.

Jeg sysns jeg hører latteren fra et utall komikere.

At politiet blir komisk er et tilbakesteg.

Nei, heller ikke kristne.

Men så lenge vi ikke forlanger at kristne politifolk skal fornekte Jesus før de kommer på jobb, skal vi heller ikke forlange tilsvarende fra andre.

Man fornekter vel ikke sin gud fordi man tar av seg høysåta?

Er man så fundamental, har man selvsagt ingenting i politiet å gjøre.

Annonse

Konformisme/kommunisme karakteriseres ved at "alle skal være like" - det er en av årsakene at jeg aldri har likt kommunisme.

Selvsagt skal politiet være identifiserbare som politi, men det er ingen grunn til at de skal se ut som kloner. En turban forhindrer ingen i å være politi.

"En turban forhindrer ingen i å være politi."

Ei heller en tyskerhjelm....men jeg ser ikke hensiktsmessigheten ved det....

Da følger jeg heller ditt råd, og anbefaler at reglene bør være like for ALLE - selv om du ikke lenger er enig med deg selv.

Lottemor1365380387

Nei, men det står heller ikke at de ikke skal gjøre det.

Og politiets egne uniform-regler kan selvsagt endres til å inkludere de menneskene vi har i Norge.

Du fabrikerer problemer for å ha problemer. Det er ikke vanskeligere enn du gjør det til.

Vil vell heller påstå at det er remprovosert et problem som ikke har vært der.

Man bruker i turban i den norske politi uniform.

Ved å endre på dette lager man problemer.

Ulv I Faarikaal

De er nok ganske flaue over sine "opphav" tenker jeg...:-)

Og verdensmestere i å ta avstand fra noe de før støttet fullt opp om - samtidig som de på alle måter fornekter at de noen gang støttet opp om det.

Jeg får sånn "respekt" for slike som ikke en gang kan stå ved det de en gang stod for - eller i det minste innrømme at de tok feil....

Å stå for det de gjør.

Det var venstresiden som fikk prsset gjennom innvandringsstopp på grunn av engstelse for arbeidspalssene i 1975, i dag nekter de for det. Den strenge familiegjenforenigs- forskriften er brutt systematisk mer og mer i 20 år, i år kommer 20.000 mennesker.

Annonse

Jeg vet hva turban er. Hadde en gang Shiker i nabolaget.

Ja, jeg mener det ville vært bedre om han flettet håret sitt sammen. Jenter i uniform skal sette opp håret sitt i gitte situasjoner, noe også disse burde kunne gjøre.

Nå er vel uansett ikke dette noe stort problem da det vel er begrenset hvor mange Shiker som joiner politiet i Norge.

Er det ikke like greit med turban som med hårnett? Det er det norske soldater har?

Uniformer har jo hele tiden forandret seg i takt med tiden -skal den utviklinga plutselig konserveres nå? Det er jo litt snål, hva skal det være godt for? En turban kan da godt bli flott til uniformen? (Sikher er vanvittig kjekke. Serlig på film ;o)

Jeg klarer ikke å tro at denne diskusjonen kommer av at folk vil konservere uniformen. Eller at dere har blitt så rasende interesert i å bli fundamentalistisk opptatt av hvordan den skal se ut. Og som sagt, jeg trodde det var religiøse fundamentalister som hang seg opp i andres hodeplagg!

Men nå ser jeg at også den norske befolkningen er svært opptatt av hva andre har på hodet. Ikke så rart akkurat, vi er jo barn av en besteforeldregenerasjon som mente at gutter skulle være snauklipte.

Tull og tøys Sør.

Det er snakk om å tillate turban i stedet for den vanlige uniformsluen.

Det er IKKE likebehandling.

Likebehandling ville i så fall vært at alle kunne kledd seg i hva de ville - og ikke la brukere av turbaner få særbehandling.

Eller bestemme at alle skal kle seg likt - hvilket er hva som har fungert svært bra til nå.

Hva så?

De kan da bare ha turbaner så mye de vil for meg - de er politi, ikke modeller.

Det går fint i forsvaret, og det går bra andre steder også.

Igjen fabrikerer du problemer for å forhindre integrasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...