Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil vell heller påstå at det er remprovosert et problem som ikke har vært der.

Man bruker i turban i den norske politi uniform.

Ved å endre på dette lager man problemer.

Hei,

Før brukte man heller ikke sykkelhjelm i det norske politi.

Før det var det heller ikke kvinner i det norske politi.

Tidene endrer seg.

Heldigvis!

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 291
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

115

• Grip

57

• Ulv I Faarikaal

47

• Goliath

25

Mest aktive i denne tråden

Vrøvl, sør. Ingen krever at de skal fornekte noe som helst. Men er de så forskrudd at de ikke kan iføre seg standard uniform i arbeidstida, får de finne noe annet å gjøre.

Er de så forskrudde at de ikke kan fornekte Jesus i arbeidstiden, får de finne seg noe annet å gjøre.

Eller?

Men du er jo like intressert ? Jeg bare tar etter deg, er så lett å lede skjønner du.

Jeg lar folk gå med turban, jødisk "hatt", kors og annet på hodet hvis de vil det. Jeg er faktisk rimelig likeglad, så lenge de utfører sine plikter.

Du, derimot, forfekter din syke konformisme, hvor selvstendig tankegang åpenbart er bannlyst.

La nå folk få være forskjellige.

Det er du neppe så opptatt av. Du er mest interessert i å tale saken til de som er opptatt av å fjerne den ytrings- og religionsfriheten de benytter seg av.

Alle samfunn hvor disse tullingene dominerer, er ødelagte.

Du er blant de største tullingene her, nettopp fordi du er en langt større fundamentalist enn selv dypt religøse sikher.

Annonse

Er jeg nødt til å finne fram reportasjer fra pressen hvor muslimske fundamentalister som levde i fred plutselig begynner å drepe ?

Vet f eks du hvorfor 70 kristne kirker i tidl Jugoslavia ble brent, og ingen moskeer ?

Er jeg nødt til å vise til kristne nazisters "opptreden"?

"En turban forhindrer ingen i å være politi."

Ei heller en tyskerhjelm....men jeg ser ikke hensiktsmessigheten ved det....

Da følger jeg heller ditt råd, og anbefaler at reglene bør være like for ALLE - selv om du ikke lenger er enig med deg selv.

Igjen - din detaljstyrende konformisme ville nok imponert Stalin, men ikke meg.

Det er morsomt hvordan sør hele tiden snakker om kommunisme.

Det er også gledelig at han benytter kommunisme som skjellsord. Det har vi jo drevet med i ganske mange år, uten å få så stor anerkjennelse fra venstresiden.

Noe går i alle fall fremover :-)

Jeg har skrevet mot kommunisme trolig lenge før deg.

Det som er beklagelig er at det er liten forskjell mellom det du ytrer, og det de ytret: konformisme, "alle er like", og en skremmende mangel på respekt for individet.

Akkurat slik du fremstår her.

Er de så forskrudde at de ikke kan fornekte Jesus i arbeidstiden, får de finne seg noe annet å gjøre.

Eller?

Jeg får prøve en gang til, da; Det er ikke noen som skal fornekte noe som helst, men hvis de er så religiøst forskrudde at de ikke kan ta av seg høysåta i arbeidstida, bør de heller finne noe annet å gjøre.

Klarere nå? Neivel..men jeg kan alltids gjenta det en gang til.

Igjen - din detaljstyrende konformisme ville nok imponert Stalin, men ikke meg.

Du er jo så opptatt av likhet i alle andre sammenhenger når det gjelder innvandrere. Like rettigheter, like sosialsatser, like trygdesatser, lik opplæring, likt, likt, likt.

Men plutselig når det ikke går i innvandrergruppenes favør, skal prinsippet om likhet fravikes. Nå hevder du at de ikke skal kunne underkaste seg et vanlig uniformsreglement i politiet, som er likt for alle.

...

Når noen påpeker din inkonsekvens, strør du rundt deg med nazibeskyldninger. Føler du ikke at dette er en tanke pinlig.

Er jeg nødt til å vise til kristne nazisters "opptreden"?

Muslimenes framferd blir jo ikke noe bedre selv om nazistene gjorde seg skyldige i grumsomheter.

Dessuten snakker vi om en av verdens største religioner, som i dag sprer elendighet overalt hvor den dominerer.

Annonse

Jeg får prøve en gang til, da; Det er ikke noen som skal fornekte noe som helst, men hvis de er så religiøst forskrudde at de ikke kan ta av seg høysåta i arbeidstida, bør de heller finne noe annet å gjøre.

Klarere nå? Neivel..men jeg kan alltids gjenta det en gang til.

Er det turbanen (plagget) eller troen deres du har et problem med?

Hvis det er plagget, så er det åpenbart irrelevant til utførelse av normal polititjeneste.

Hvis det er troen, så blir du ikke kvitt den om du blir kvitt turbanen. Videre, den er ikke forskjellig fra kristentro, og tilsvarer derfor å be kristne politifolk å fornekte JEsus i arbeidstiden.

Muslimenes framferd blir jo ikke noe bedre selv om nazistene gjorde seg skyldige i grumsomheter.

Dessuten snakker vi om en av verdens største religioner, som i dag sprer elendighet overalt hvor den dominerer.

Nei, bedre blir det ikke, men det blir fremdeles som å holde dagens kristne ansvarlig for det nazistene gjorde.

Du er jo så opptatt av likhet i alle andre sammenhenger når det gjelder innvandrere. Like rettigheter, like sosialsatser, like trygdesatser, lik opplæring, likt, likt, likt.

Men plutselig når det ikke går i innvandrergruppenes favør, skal prinsippet om likhet fravikes. Nå hevder du at de ikke skal kunne underkaste seg et vanlig uniformsreglement i politiet, som er likt for alle.

...

Når noen påpeker din inkonsekvens, strør du rundt deg med nazibeskyldninger. Føler du ikke at dette er en tanke pinlig.

Uniformsreglementet kan være likt for alle. Turban blir tillatt for dem som vil ha det.

Det er selvsagt ikke grunnlovstridig å holde religiøse fundamentalister unna politiet.

e av poenget er jo at vi gjerne _vil_ ha sikher inn i politiet. Da kan de stille krav, vi vil gjerne inn, men vi vil ikke kvitte oss med turbanen. Er det greit for dere? Og så er det opp til oss å finne ut om det er greit eller ikke.

Er det ikke like greit med turban som med hårnett? Det er det norske soldater har?

Uniformer har jo hele tiden forandret seg i takt med tiden -skal den utviklinga plutselig konserveres nå? Det er jo litt snål, hva skal det være godt for? En turban kan da godt bli flott til uniformen? (Sikher er vanvittig kjekke. Serlig på film ;o)

Jeg klarer ikke å tro at denne diskusjonen kommer av at folk vil konservere uniformen. Eller at dere har blitt så rasende interesert i å bli fundamentalistisk opptatt av hvordan den skal se ut. Og som sagt, jeg trodde det var religiøse fundamentalister som hang seg opp i andres hodeplagg!

Men nå ser jeg at også den norske befolkningen er svært opptatt av hva andre har på hodet. Ikke så rart akkurat, vi er jo barn av en besteforeldregenerasjon som mente at gutter skulle være snauklipte.

Det er ikke turbanet i seg selv som er problemet, og jeg er ingen forkjemper for at uniformsreglene skal være så til de grader strenge som de er i dag og tidligere har vært, men jeg ville ikke respektert en skapning som er såpass religiøs at han ikke engang kan legge fra seg diverse symboler på sin religion når han er på jobb.

Jeg tviler på at jeg er alene om å mene dette, og det er svært viktig at vi har (generelt) har respekt for politiet.

Sitat: "Men enkelte her på siden elsker å skape "problemer" nettopp for å skape problemer."

En SVÆRT god beskrivelse av deg selv Sør :-)

Nånå. Jeg tror nå uansett at dere tre er rimelig gla for å ha hverandre. Dere vet hva dere får alle fire, go fortsetter å be om det. Men når de samme argumentene gjentar seg for 3 og fjerde gang, kan dere ikke gå over til meldinger og fortsette der, fordi det blir så mye støy.

Mvh

Hva så?

De kan da bare ha turbaner så mye de vil for meg - de er politi, ikke modeller.

Det går fint i forsvaret, og det går bra andre steder også.

Igjen fabrikerer du problemer for å forhindre integrasjon.

Tull og tøys Sør.

Det er snakk om å tillate turban i stedet for den vanlige uniformsluen.

Det er IKKE likebehandling.

Likebehandling ville i så fall vært at alle kunne kledd seg i hva de ville - og ikke la brukere av turbaner få særbehandling.

Eller bestemme at alle skal kle seg likt - hvilket er hva som har fungert svært bra til nå

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...