Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 291
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

115

• Grip

57

• Ulv I Faarikaal

47

• Goliath

25

Mest aktive i denne tråden

Som i sangen mener du, little boxes?

Kjenner ikke sangen, dessverre, men etter tittelen å dømme, er svaret trolig ja.

Det Grip, UiF og andre vulgær-kommunister forsøker er å få folk til å bli mest mulig like dem.

Jeg synes det er helt greit at folk er forskjellige. Selv om jeg er ateist/humanist, synes jeg det er helt greit at folk har forskjellige livssyn. Det er ingen vits å detaljstyre hva plagg folk har på hodet.

He-he.

Selvsagt. Men samfunnet bestemmer hva som er lov.

Som andre får jeg lov å være motstander av hva jeg vil, akkurat som du.

Om du vil være mot bare romper gatelangs, så kan jeg være for.

Men har jeg lov å ha en button som sier at jeg er for nakne rumper på gata, når jeg er på jobb? Eller skal man late som om man ikke har meninger når man har uniform på?

Samme grunn som man kan tillate turbaner, osv.

Dessuten var det DIN hengivenhet for kommunismens konformitets-ideal som ble diskutert.

Hvis man vil uttrykke religiøse symboler offentlig, må man gjerne betale prisen for det.

Det er for all del opp til enhver å bruke disse, men det er heldigvis muligheter for oss andre til å holde oss unna.

Slik kan vi styre unna taxier med turbansjåfør, butikker med turbanbetjening osv.

Men det er verre å reservere seg fra turban-politi.

Vi som er bevisst på å ta avstand fra religiøse tullinger og ekstremister, er dette et problem.

En turban er umulig å holde på hodet under en forfølgelse til fots for en politi. Til og med den lille båtlua pleier de fleste å putte i lomma før styrtløpet starter.

Skal sikhen si at "jeg kan ikke løpe for da mister jeg turbanen" ?

Da kan alle polti iføre seg turban og så slipper skurken unna ?

Tull!

Britiske soldater under 2. VK hadde turban, som Pip akkurat påpekte.

Ettersom håret er inne i turbanen, sitter den naturligvis som støpt!

Kjenner ikke sangen, dessverre, men etter tittelen å dømme, er svaret trolig ja.

Det Grip, UiF og andre vulgær-kommunister forsøker er å få folk til å bli mest mulig like dem.

Jeg synes det er helt greit at folk er forskjellige. Selv om jeg er ateist/humanist, synes jeg det er helt greit at folk har forskjellige livssyn. Det er ingen vits å detaljstyre hva plagg folk har på hodet.

Siden politiet i dag ikke tillater turbaner, vil du si at det p.t. råder syke konformisme i politiet?

Annonse

Morsomt å bli kalt kommunist. Det har bare sjelden blitt meg til del.

Du forfekter kommunisme!

Det som virkelig er "morsomt" er at du vitterlig har brukt betegnelsen om meg!

Med tanke på at det jeg skriver her gå på å respektere individet, utviser du uvanlig stor uvitenhet.

Siden politiet i dag ikke tillater turbaner, vil du si at det p.t. råder syke konformisme i politiet?

Idag er det ikke tillat fordi de trolig ikke har noen sihker i politiet. Det er svært få sikher i Norge.

Det du forfekter er en syk type konformisme, hvor alle skal ha samme holdning/religion osv som deg.

Hvis man vil uttrykke religiøse symboler offentlig, må man gjerne betale prisen for det.

Det er for all del opp til enhver å bruke disse, men det er heldigvis muligheter for oss andre til å holde oss unna.

Slik kan vi styre unna taxier med turbansjåfør, butikker med turbanbetjening osv.

Men det er verre å reservere seg fra turban-politi.

Vi som er bevisst på å ta avstand fra religiøse tullinger og ekstremister, er dette et problem.

Så da skal politiet heller ikke ha lov til å ha en ørering med kors i, eller et kors rundt halsen?

Little boxes med Pete Seeger. Du hadde likt den. Søk på Kazaa :o)

Du forfekter kommunisme!

Det som virkelig er "morsomt" er at du vitterlig har brukt betegnelsen om meg!

Med tanke på at det jeg skriver her gå på å respektere individet, utviser du uvanlig stor uvitenhet.

Jeg har vel hovedsaklig brukt betegnelsen sosialist på deg.

Det har jeg godt belegg for.

Hva angår respekt for individet, forfekter du en slags respekt som skal gjelde alle andre enn nordmenn.

Jeg har vel hovedsaklig brukt betegnelsen sosialist på deg.

Det har jeg godt belegg for.

Hva angår respekt for individet, forfekter du en slags respekt som skal gjelde alle andre enn nordmenn.

Hvorfor kan ikke sikher være nordmenn?

Og jeg har selvsagt aldri sagt/skrevet noe som skulle være "imot" nordmenn. Hele poenget er jo at folk skal behandles likt.

Annonse

Så da skal politiet heller ikke ha lov til å ha en ørering med kors i, eller et kors rundt halsen?

Diskre symboler er vel tillatt i dag, vil jeg tro. Imidlertid er det ikke tillatt å gjøre politiyrket til et maskeradeball for ekstreme religiøse. Det synes jeg er rimelig.

Diskre symboler er vel tillatt i dag, vil jeg tro. Imidlertid er det ikke tillatt å gjøre politiyrket til et maskeradeball for ekstreme religiøse. Det synes jeg er rimelig.

Turban kan være helt diskret, og i diskret farger.

Trolig kan man få laget et lite Politi-skilt til å feste foran på turbanen! :)

Hvorfor kan ikke sikher være nordmenn?

Og jeg har selvsagt aldri sagt/skrevet noe som skulle være "imot" nordmenn. Hele poenget er jo at folk skal behandles likt.

Hvis de skal behandles som nordmenn, er det ikke anledning til å bruke turban til uniformen. De kunne kanskje vurdert å slått seg til ro med det.

Hva angår likebehandling, har du nylig argumentert for at våre nye landsmenn skal ha langt mer romslige trygdeordninger enn våre minstepensjonister.

Hvis de skal behandles som nordmenn, er det ikke anledning til å bruke turban til uniformen. De kunne kanskje vurdert å slått seg til ro med det.

Hva angår likebehandling, har du nylig argumentert for at våre nye landsmenn skal ha langt mer romslige trygdeordninger enn våre minstepensjonister.

Hvor har jeg argumentert for det sist-nevnte?

Ingen forfekter at kun sikher skal få ha livssyn-symboler på seg. Poenget er at det skal være alle eller ingen symboler som er lov.

Dette høres jo helt ok ut. Politi i turban!

Jeg mener det er den enkeltes rett, uansett religion eller sekt, å få vise hvem man er med blant annet ufyselige hodeplagg som rimelig sikkert må inneholde ubeskrivelige mengder bakterier.

Jeg ser fram til den dagen hvor jødiske politimenn går med en stor, synlig Davidstjerne utenpå uniformen. Den dagen kristne politimenn får lov til å gå med store kors utenpå kjeledressen. Den dagen politimenn som er Metallica fans får lov til å lime store ryggmerker med deres favorittband bak på politiuniformen, for ikke å snakke om kvinnelig politi i burka.

Dette må bare bli bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...