Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 291
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

115

• Grip

57

• Ulv I Faarikaal

47

• Goliath

25

Mest aktive i denne tråden

Hvor har jeg argumentert for det sist-nevnte?

Ingen forfekter at kun sikher skal få ha livssyn-symboler på seg. Poenget er at det skal være alle eller ingen symboler som er lov.

Det er slett intet poeng. Det er stor forskjell på diskre symboler i øret og høysåter på hodet, som i tillegg avdekker religiøs galskap.

Hold dem unna politi og forsvar.

Det er slett intet poeng. Det er stor forskjell på diskre symboler i øret og høysåter på hodet, som i tillegg avdekker religiøs galskap.

Hold dem unna politi og forsvar.

Skal vi forby kristne, jøder, osv å jobbe i politi, osv?

Det du forfekter er BÅDE grunnlovsstridig og mot Menneskerettighetene.

Annonse

Med teskje:

Hele poenget med turbanen er jo å holde på håret!

Slutt å tull, Sør.

Det skal selvsagt være et reglement for uniformer. Det gjelder i militæret, det gjelder i politiet, og selv jeg som nå sitter i uniform har ikke lov til å ha f.eks. synlige kjeder med religiøse symboler eller annet, ring i nesa og den slags.

Det er helt absurd at man skal få lov til å dytte turban på menn i uniform. Helt utrolig.

Hele poenget med uniform er tross alt at man skal skille seg ut og være så like som mulig. To polititjenestemenn som jobber sammen skal f.eks. bruke nøyaktig samme type uniform. Bruker den ene cap skal også den andre bruke cap (da selvsagt politiets egne cap'er).

Annonse

Slutt å tull, Sør.

Det skal selvsagt være et reglement for uniformer. Det gjelder i militæret, det gjelder i politiet, og selv jeg som nå sitter i uniform har ikke lov til å ha f.eks. synlige kjeder med religiøse symboler eller annet, ring i nesa og den slags.

Det er helt absurd at man skal få lov til å dytte turban på menn i uniform. Helt utrolig.

Hele poenget med uniform er tross alt at man skal skille seg ut og være så like som mulig. To polititjenestemenn som jobber sammen skal f.eks. bruke nøyaktig samme type uniform. Bruker den ene cap skal også den andre bruke cap (da selvsagt politiets egne cap'er).

Hei,

Det er ingen grunn til den slags kommunisme. Det er da ingen grunn til å sjule at folk er individer.

Vi har religionsfrihet både i den norske Grunnloven og i Menneskerettighetene; et forbud mot turban vil utgjøre et effektivt yrkesforbud for sikher.

Det får være grenser for hvor opphengt folk skal være i hva andre har på hodet. Slapp nå av, og ta deg en øl!

Og som Pip påpekte, selv i det britiske forsvaret (med deres kadaverdisiplin) er det helt lov med turban!

Med vennlig hilsen

Jeg har jo etterhvert skjønt at du har blitt rævpult av en muslim en eller ennan gang, men å kalle en Sikh for muslim er å dra den litt vel langt. Sikher er ok de. Kniv har de også. Det er flere år siden de fikk lov til å bære turban i Forsvaret. Gammel diskusjon, og ikke noe å få reisning over.

Hei,

Det er ingen grunn til den slags kommunisme. Det er da ingen grunn til å sjule at folk er individer.

Vi har religionsfrihet både i den norske Grunnloven og i Menneskerettighetene; et forbud mot turban vil utgjøre et effektivt yrkesforbud for sikher.

Det får være grenser for hvor opphengt folk skal være i hva andre har på hodet. Slapp nå av, og ta deg en øl!

Og som Pip påpekte, selv i det britiske forsvaret (med deres kadaverdisiplin) er det helt lov med turban!

Med vennlig hilsen

Personlig synes jeg ikke det tar seg ut. Politimenn med en ring i nesa, turban eller ManU cap på hue. Det ville ikke tatt seg ut.

Jeg ville mistet mye respekt for en politimann med turban, på samme måte som jeg ville mistet mye respekt for en politimann med prestekrage rundt hue.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...