Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 291
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

115

• Grip

57

• Ulv I Faarikaal

47

• Goliath

25

Mest aktive i denne tråden

Ingen har sagt noe om religiøse fundamentalister. Man blir ikke fundamentalist fordi om man har turban på.

Man er selvsagt fundamentalist når man ikke kan ta av seg det religiøse klovneutstyret i arbeidstiden. Det er ingen grunn til å ha slike tullinger i politiet.

Ulv I Faarikaal

Nei, ikke med tullinger som skal bestemme hvilke hodeplagg de skal ha.

Vet ikke om jeg er så glad for at politiet kommer under religiøs påvirkning. Religion bevirker endringer i forskrifter, jeg liker ikke det. Religiøse organisaloner betler ikke skatt, jeg liker ikke sånt.

Skal vi forlange at kristne sverger at de ikke tror på gud i arbeidstiden?

Du må lese det jeg skriver.

De må gjerne tro hva de vil, men så lenge de ikke føler seg i stand til å legge bort klovnedrakten i arbeidstiden, må de anses som uskikket til å jobbe i politiet.

....

Det var da svært til omsorg du fikk for religiøse fundamentalister?

Annonse

Du må lese det jeg skriver.

De må gjerne tro hva de vil, men så lenge de ikke føler seg i stand til å legge bort klovnedrakten i arbeidstiden, må de anses som uskikket til å jobbe i politiet.

....

Det var da svært til omsorg du fikk for religiøse fundamentalister?

Hei,

Turban har intet med religiøs fundamentalisme å gjøre, akkurat som alle som har et kors rundt halsen ikke blir religiøs fundamentalist av den grunn.

Med vennlig hilsen

Vet ikke om jeg er så glad for at politiet kommer under religiøs påvirkning. Religion bevirker endringer i forskrifter, jeg liker ikke det. Religiøse organisaloner betler ikke skatt, jeg liker ikke sånt.

Nei, men så lenge det står i den norske Grunnloven og Menneskerettighetene så forblir det slikt.

Hei,

Turban har intet med religiøs fundamentalisme å gjøre, akkurat som alle som har et kors rundt halsen ikke blir religiøs fundamentalist av den grunn.

Med vennlig hilsen

Hvis de (av religiøse grunner) ikke er ikke er i stand til å legge bort turbanen i arbeidstiden, er de fundamentalister.

Hvis de (av religiøse grunner) ikke er ikke er i stand til å legge bort turbanen i arbeidstiden, er de fundamentalister.

Forventer du at kristne politifolk skal legge bort troen i arbeidstiden, og fornekte Jesus?

Det er ikke turbanen som er problemet, men troen, enten den er kristen eller sikh.

Forventer du at kristne politifolk skal legge bort troen i arbeidstiden, og fornekte Jesus?

Det er ikke turbanen som er problemet, men troen, enten den er kristen eller sikh.

De må tro hva de vil, men de må kunne legge bort de mest fremtredende rekvisitter i arbeidstiden.

Politiet er tjent med å fremstå som mest mulig nøytralt i alle sammenhenger, og fremtredende rekvisitter på uniformen, tjener ikke dette formål, enten det er kors, turbaner, hakekors eller hva det måtte være.

Annonse

De må tro hva de vil, men de må kunne legge bort de mest fremtredende rekvisitter i arbeidstiden.

Politiet er tjent med å fremstå som mest mulig nøytralt i alle sammenhenger, og fremtredende rekvisitter på uniformen, tjener ikke dette formål, enten det er kors, turbaner, hakekors eller hva det måtte være.

De blir åpenbart ikke mindre egnet som politi pga hvilket type "hatt" de har på hodet.

Politi på motorsykkel er ikke mindre politi fordi de har hjelm på.

Det står ikke i grunnloven at politifolk skal kunne bruke turban i arbeidstiden.

Nei, men det står heller ikke at de ikke skal gjøre det.

Og politiets egne uniform-regler kan selvsagt endres til å inkludere de menneskene vi har i Norge.

Du fabrikerer problemer for å ha problemer. Det er ikke vanskeligere enn du gjør det til.

De blir åpenbart ikke mindre egnet som politi pga hvilket type "hatt" de har på hodet.

Hjelm er pr. definisjon påbudt verneutstyr. Lue/hatt er å betrakte som aprobert uniformsplagg. Turban er ingen av delene, men gjerne et religiøst uttrykk.

Ulv I Faarikaal

Jeg liker ikke at det skal bli slike tydelig "grupperinger" innen politiet. Det ser ut som starten på noe vi ikke vil like. Hva når grupperingene havner i konflikt ?

Tøv. En turban signaliserer religiøs fundamentalisme. Politiets rolle i samfunnet tilsier at man ikke ifører seg slike rekvisitter i arbeidstiden.

Hjelm er pr. definisjon påbudt verneutstyr. Lue/hatt er å betrakte som aprobert uniformsplagg. Turban er ingen av delene, men gjerne et religiøst uttrykk.

Hva så?

Dette er ikke noe større problem enn man gjør det til. De kan sikkert lage en politi-turban (med skilt foran) til de som vil ha det! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...