Gå til innhold

Angst for øyekontakt


mrv

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt henvist til nevrolog fordi jeg skjelver sånn i kroppen. Jeg går med konstant angst for at andre skal se det. Spesielt rundt matbordet på jobben er det helt jævlig. Jeg er så redd for å få en rykkning spesielt når jeg drikker av et glass og får øyekontakt. Dette problemet har utviklet seg til at jeg går hele tiden med angst for angsten fordi jeg skjelver hele tiden og blir minnet på hvor vanskelig det det hadde hvert om jeg hadde hvert i en sosial situasjon. Spørsmålet mitt er: Finnes det noe medisiner mot skjelving og ticks? Jeg trenger virkelig hjelp nå. Er så redd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

firebird1365380441

Anti Parkinson medikamenter( f.eks Akineton m.fl ) kan hjelpe mot tics/skjelvinger av ulik årsak.

Har du merket om disse skjelvingene blir verre etter at du har tatt medisiner - hvis du bruker medikamenter som zyprexa, cisordinol, trilafon?

Når en bruker en del medisiner som enkelte anti depressiva, anti psykotika, diverse beroligende medisiner m.fl.kan en oppleve blandt annet tics/rykninger, grimaser, skjelvinger, spasmer osv som bivirkning.

Selvsagt kan det være noe nevrologisk i veien også, hvis du ikke bruker medisiner i det hele tatt.

Kanskje det er en sær form for epilepsi?

Eller en eller annen form for muskelspasmer/kramper i musklene?

Jeg håper du blir henvist til en nevrolog , slik at de kan få tatt f.eks EEG undersøkelse med tanke på epilepsi.

Enkelte skader i hodet etter ulykker kan oxo gi ulike nevrologiske forstyrrelser i form av kramper, skakninger, tics med mere.

Jeg håper du får et svar på hva som feiler deg uansett hva det nå måtte være. Sikkert mye enklere å ha en diagnose du kan forholde deg til?

Lykke til videre med utredningen!

Sender positive vibber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har det tidvis også akkurat som du beskriver. Sitter jeg og drikker kaffe i en offentlig situasjon kan plutselig armer og hode begynne å skjelve noe helt utrolig. Dette her var et større problem for meg tidliger da jeg hadde en jobb som innebar en del møter med alle mulige mennesker. En del flyreising også så du kan tenke deg hvor morsomt det var å sitte i et trangt flysete med en kopp gloheit kaffe og armer som ville gå i alle mulige rettninger. Veldig morsomt! Etterhvert fant jeg faktisk ut at dette her hadde sammenheng med min pusting. Jeg stoppet faktisk nesten helt å puste skikkelig. Jeg er nå bevist på pusting min i slike situasjoner. Merker jeg at skjelvingen kommer så setter jeg straks fra meg koppen og fokuserer på å puste skikkelig. Dette her virker for meg. Er ikke sikkert det hjelper for deg, men du kan jo prøve.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...