Gå til innhold

Polititrøbbel!


cider

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 20 år som har forskjellige psykiske sykdomer. Jeg har vært innesperret på et psykiatrisk sykehus på lukket post i et år nå. Problemet er at jeg kommer meg ikke ut herfra fordi jeg kommer i klammeri med politiet på hver permisjon jeg er på.Jeg er forelsket i en politimann og jeg gjør noe alt jeg kan for å få møte ham. Men da ender jeg langt tilbake i rehabliteringen her på sykehuset.Hva skal jeg gjøre med det??

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar at politimannen ikke ønsker kontakt med deg - men at du ikke klarer å respektere dette.

Hva skal til for at du kan holde deg unna ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at politimannen ikke ønsker kontakt med deg - men at du ikke klarer å respektere dette.

Hva skal til for at du kan holde deg unna ham?

Hadde jeg visst det hadde jeg gjort det... Jeg prøver å ta meg sammen, men det ender alltid opp på politistasjonen. Er det ikke noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Hadde jeg visst det hadde jeg gjort det... Jeg prøver å ta meg sammen, men det ender alltid opp på politistasjonen. Er det ikke noe jeg kan gjøre?

Skikkelig tricky sak du har havnet oppi.

Du er faktisk bare nødt til å finne ut av hvordan du skal komme over denne forelskelsen i denne politimannen.

Kan du ta opp dette med behandlerne dine på psykehuset?

Hvis du ikke greier å holde deg unna han, kan det hende at det blir tatt ut siktelse mot deg - det å "forfølge" en person, og spesielt en offentlig tjenestemann på den måten du gjør nå - er en alvorlig forbrytelse. Blir du vurdert dithen at du er tilregnelig, kan du bli dømt til å sone i fengsel. Er du såkalt utilregnelig, kan du bli dømt til X-antall års forvaring/tvunget psykiatrisk behandling. Da kan du enten havne på lukket avdeling i et psykiatrisk sykehus med sikkerhetsavdeling, eller i fengsel.

Her i landet er det kun Bredtveit fengsel og forvaringsanstalt i Oslo som tar i mot kvinner med forvaringsdommer.

Jeg håper virkelig at du skjønner alvoret i denne situasjonen.

Hvis du ikke vil si i fra , eller be om å bli tatt vare på slik at du ikke kan oppsøke han, er samfunnet( det vil si ;domstolen/påtalemyndigheten) nødt til å gjøre det.

jeg håper du finner en vei ut av denne "besettelsen" du tydeligvis har for denne mannen.

Du vil ikke bare ødelegge for deg selv, men også for han.

Jeg ønsker deg lykke til videre.

Med Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig tricky sak du har havnet oppi.

Du er faktisk bare nødt til å finne ut av hvordan du skal komme over denne forelskelsen i denne politimannen.

Kan du ta opp dette med behandlerne dine på psykehuset?

Hvis du ikke greier å holde deg unna han, kan det hende at det blir tatt ut siktelse mot deg - det å "forfølge" en person, og spesielt en offentlig tjenestemann på den måten du gjør nå - er en alvorlig forbrytelse. Blir du vurdert dithen at du er tilregnelig, kan du bli dømt til å sone i fengsel. Er du såkalt utilregnelig, kan du bli dømt til X-antall års forvaring/tvunget psykiatrisk behandling. Da kan du enten havne på lukket avdeling i et psykiatrisk sykehus med sikkerhetsavdeling, eller i fengsel.

Her i landet er det kun Bredtveit fengsel og forvaringsanstalt i Oslo som tar i mot kvinner med forvaringsdommer.

Jeg håper virkelig at du skjønner alvoret i denne situasjonen.

Hvis du ikke vil si i fra , eller be om å bli tatt vare på slik at du ikke kan oppsøke han, er samfunnet( det vil si ;domstolen/påtalemyndigheten) nødt til å gjøre det.

jeg håper du finner en vei ut av denne "besettelsen" du tydeligvis har for denne mannen.

Du vil ikke bare ødelegge for deg selv, men også for han.

Jeg ønsker deg lykke til videre.

Med Vennlig Hilsen

Det er ikke for at jeg forfølger ham at jeg kommer på politistasjonen. Men prøver å stjele biler og knuser ruter. For da vet jeg at han kanskje kommer. Så han vet ikke at jeg "prøver å få kontakt" med ham. Men dette tør jeg ikke å si til behandlerne for da kan det hende jeg ikke får flere permisjoner før jeg har tatt meg kraftig sammen. Jeg har blitt vurdert til alvorlig fare for meg selv og andre, så veien til nå har vært veldig lang og jeg vil ikke bremse ned veien til utskrivelse. Men takk for svaret ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...