Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,jeg er en jente på 19 år som i alle år har hatt problem med dårlig selvtilitt fordi jeg ikke har bryst. Jeg har nå ganske normal vekt,men har hatt spiseforstyrrelser før.Prøvd å slanke meg for at kroppen skal passe til størrelsen på brystene.Som er kjempe små. Jeg viser meg aldri uten bh til kjæresten min og sover alltid med bh på,visst jeg tar den av føler jeg meg utilpass og ikke kvinnelig. Kjæresten min får aldri lov til å ta på brystene mine,for da føler jeg meg teit for de er så små. Det er ingen som helt forstår hvor hardt det er å ha slike komplekser.Jeg bruker aldri tett sittede klær og blir aldri med på stranden for å bade eller sole meg med andre. Mitt største ønske her i verden er å kunne føle meg som en jente/kvinne slik som alle andre..og silikon er et håp.Men det jeg lurer på er om det finnes noen slags støtte jeg kan få slik at jeg ikke må betale alt selv.(er ikke ute etter å utnytte noen/noen) men dette går utover min selvtillitt og psykiske tillstand. Jeg vet og om en jente som fikk støtte til dette for noen år siden,og lurer på hvordan jeg kan gå fram.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113412-st%C3%B8tte-til-silikonbryst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ville tro at det må gå via din fastlege. At du beskriver problemene du har og han/hun vil da kunne gi deg en henvisning til å få gjort operasjonen på sykehus.

Men ville tro terskelen for å få gjort det er ganske høy, de som typisk får gjort slike operasjoner hvor det offentlige betaler er damer som har hatt brystkreft og måttet operere bort ett eller begge bryst. Samt de som har veldig store bryster slik at de får ryggskader og da får operert brystene så de blir mindre.

Kanskje det hadde hjulpet deg å få kontakt med en psykolog istedet? Hvis du har hatt spiseforstyrrelser er det vel sansynlig at dine komplekser kommer av andre ting enn små bryster? La din kjæreste få komme innpå deg og fortell han hvordan du har det, jeg lover deg at han synes at du er helt perfekt som du er!

Har selv veldig små bryster og har alltid hatt komplekser for det, vurderte å operere en stund. Men kom frem til at problemet satt i hodet, ikke i brystene. Har nå en super sambo som hele tiden sier at han elsker brystene mine, og at han aldri i livet kunne tenke seg å ta på silikon bryster!

Samt er det jo en operasjon på lik linje med alle andre - altså innebærer det risiko for den som går gjennom den. For ikke å snakke om bivirkningene du kan oppleve i ettertid!

Når det er sagt så tok en venninne av meg og opererte seg, vi hadde like små bryster, og hun orket ikke å leve med det. Hun er veldig fornøyd nå, og anbefaler det så absolutt. Nå var jo det etter amming av barn, så sånn sett kan det kanskje være lurt å vente til etter man er ferdig med det.

Lykke til uansett hva du velger!

serendipity

Om du slanker deg så vil også brystene minke, så det er ingen god idè. Det er ikke mulig å "punkt" slanke kroppen. Tror du ikke at kjæresten din for lengst har oppdaget at du har små bryster, gutta er ikek så dumme?? og forsatt er dere sammen. Har bryr seg helt sikkert overhodlet ikke om det.

Juliane1365380384

Heisann! Jeg har ikke svar på spørsmålet om du kan få dekket operasjon, men jeg vil likevel kommentere innlegget.

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det! Jeg har selv "mikropupper" og har hatt komplekser i alle år. Jeg har også slanket meg for at kroppen skulle passe til puppene. De var så små at de ikke kunne bli mindre selv om jeg slanket meg! :-) Og jeg gikk en periode i vide gensere, som jeg trodde kamuflerte problemet. Da jeg var 19, hadde jeg ikke kjæreste, og kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle få det med mine små pupper... :-)

Nå nærmer jeg meg 30 år og har lært følgende: Mange komplekser forsvinner jo mer voksen man blir. Du er bare 19, ikke gjør noe drastisk før du får tenkt deg om noen år, da! Som du allerede vet er det helt kurant å få kjæreste selv om man er flatbrystet. Han synes sikkert kroppen din er helt fin! Jeg er gift, så det ordna seg for meg og! :-) Store gensere får bare puppene til å se enda mindre ut...! Det finnes masse fine innlegg til å putte i bh'en. Skulle ikke forundre meg om du kan bruke dem i bikinen også!

Det aller viktigste synes jeg, er at man venter til man har fått barn, før man eventuelt går til det skrittet å operere seg.

Til slutt må jeg innrømme at selv om visse komplekser kan forsvinne med alderen (jeg hadde flere før!), er ikke mine puppekomplekser helt borte. Nå som jeg har fått ett barn og har opplevd å ha kjempefine pupper under ammingen (hvilken lykke!), går jeg i tanker om å belønne meg selv med silikoninnlegg etter at jeg har fått siste barn. Jeg er veldig glad for at jeg har ventet, for jo eldre man er, jo bredere grunnlag har man for å ta bestlutningen, føler jeg.

Hvis du også klarer å vente en stund, har du både mer penger og mer selvsikkerhet og livserfaring. Da gir kanskje løsningen seg selv til slutt. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...