Gå til innhold

Kuler i brystene


Gjest løv

Anbefalte innlegg

Hallo!

Vil en flink lege(gynokologen min) kjenne om en kul er farlig eller ikke? altså om det dreier seg om en kjertel eller kreftkul?

Er 33 år gravid i 27 uke og har alltid hatt mye kjertler i brystene, særlig i det ene. Har tatt mammografi for litt over 1 år siden og de sa jeg hadde fibroadenmatose.

Har kjent en liten kjetel i brystet og går og tenker på om det er en kjertel eller en slags kul.

Når jeg tar på den med armen opp med bodylotion kjennes den liten og litt "spiss" ut. Tok ultralyd av brystene for ca. 2 mnd. siden. Hadde jeg hatt noe farlig kuler i brystet ville de sett det da ?

En kreftkul kommer vel ikke sånn over natta...?

i og med at jeg har fibroadenmatose vil den "blomstre"opp i forbindelse med graviditeten?

Kan kjenne noen melekekjertler for de føles litt avlange og noen ganger ømme.

Går å bekymrer meg litt over denne kjertelen. Synes du jeg skal la gynokolgen min kjenne på den?

Siden jeg tok uktralyd for under 2 mnd. siden vil jeg ikke virke hysterisk å ringe der jeg tok det.

Takknemlig for svar .

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man kan ikke ved å kjenne med hånden si om en kul er godartet eller ondartet. Hvis du har vært til ultralyd for så kort tid siden er du grundig sjekket, men kommer det noe nytt i brystet, bør man selvsagt foreta en ny vurdering. Mer spesifikt kan jeg dessverre ikke si om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...