Leoni1365380389 Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 hei På grunn av mye kviser på ryggen bruker jeg tetralysal hver dag. Har brukt det i ca 2 mnd nå, og d er meningen at jeg skal bruke det i 6 mnd.Tar en tabelett hver dag. Etter at jeg begynte med medisinen er jeg blitt sterkt plaget av sopp i underlivet. Jeg har tatt 3 canesten kurer, men ingenting virker. Hudlegen advarte meg mot at dette kunne skje. jeg vil veldig gjerne fullføre kuren. Er det farlig å gå lenge med sopp i underlivet? hvilke andre medisiner mot sopp finnes det? Hvis jeg ikke blir kvitt soppen, må jeg da avslutte kuren? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113623-tetralysal-og-sopp-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Den vanligste soppen i underlivet, Candida opptrer gjerne i kjølvannet av antibiotikabehandling, spesielt bredsprektede antibiotika, som tetracykliner. Jeg tror det er det som har skjedd hos deg. Jeg tor også at det er ikke så lett å bli kvitt disse soppene så lenge du bruker antibiotika. Poenget er at antibiotika virker ikke bare på dine kviser, men påvirker mange av de bakterier som normalt finnes både i tarmen, underrlivet, huden og andre steder. Blir de borte er det lett for at disse soppene som også forekommer i små mengder normalt erobrer de slimhinner hvor de normalt ikke kommer til på grunn av de normale bakterier. Om de er farlige? De er i alle fall ubehagelige og de kan overføres ved sex til partneren. Spør din hudlege om det gjør noe om du avbryter kuren for noen dager, og eventuelt kombinberer det med canesten eller beslektet preparat. Jeg tro det vil virke bedre, og jeg tror ikke at det vil redusere effekten av tetralysal mot kvisene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113623-tetralysal-og-sopp-i-underlivet/#findComment-679034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aijern Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Den vanligste soppen i underlivet, Candida opptrer gjerne i kjølvannet av antibiotikabehandling, spesielt bredsprektede antibiotika, som tetracykliner. Jeg tror det er det som har skjedd hos deg. Jeg tor også at det er ikke så lett å bli kvitt disse soppene så lenge du bruker antibiotika. Poenget er at antibiotika virker ikke bare på dine kviser, men påvirker mange av de bakterier som normalt finnes både i tarmen, underrlivet, huden og andre steder. Blir de borte er det lett for at disse soppene som også forekommer i små mengder normalt erobrer de slimhinner hvor de normalt ikke kommer til på grunn av de normale bakterier. Om de er farlige? De er i alle fall ubehagelige og de kan overføres ved sex til partneren. Spør din hudlege om det gjør noe om du avbryter kuren for noen dager, og eventuelt kombinberer det med canesten eller beslektet preparat. Jeg tro det vil virke bedre, og jeg tror ikke at det vil redusere effekten av tetralysal mot kvisene. Legen min ga meg en resept på Daktar 2% mot soppvekst på pungen, det er en to ukers kur son fungerte for meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113623-tetralysal-og-sopp-i-underlivet/#findComment-680094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puh det ble langt Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg har heller ikke hatt så god effekt av canesten. Vil likevel anbefale deg å ta en skikkelig rottekur den sterkeste. Du kan bruke replens som er en glidekrem som man bruker hver tredje dag, den virker slik at det blir rette klimaet i skjemaet og soppen ikke trives. I tillegg til dette ville jeg tatt melkesyrebakterier av og til Vivag. Molkosan skal også være bra - søk på internett. I tillegg til dette tror jeg det er kjempeviktig at du også spises f.eks. idoform da antibitikaen påvirker hele kroppen. Eller molkosan. Lykke til! Du kan jo også bruke rød solhatt i noen uker for å hjelpe immunforsvaret og kvitte seg med soppen. Ellers kan man få sterkere medesiner mot sopp hos legen, men du bør fortsette med naturmidler etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113623-tetralysal-og-sopp-i-underlivet/#findComment-680879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.