Gå til innhold

Spiser dere bønner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hos oss bruker vi mye bønner. I salater, wok og gryteretter. Soya, kidney, brune, hvite, kikerter og linser. Jeg kjøper de "som de er" da jeg synes det er bedre enn hermetiske. På risenta.se er det en del oppskrifter hvis du lurer på retter du kan ha bønner i.

Gjest ikke signatur

Ja, hos oss bruker vi mye bønner. I salater, wok og gryteretter. Soya, kidney, brune, hvite, kikerter og linser. Jeg kjøper de "som de er" da jeg synes det er bedre enn hermetiske. På risenta.se er det en del oppskrifter hvis du lurer på retter du kan ha bønner i.

Takk for svar! Når du kjøper bønnene som de er.. har du de bare rett opp i salaten/middagen da? Har kun kjøpt hermetiske, og de er jo myke.

Annonse

Gjest tacotaco

Takk for svar! Når du kjøper bønnene som de er.. har du de bare rett opp i salaten/middagen da? Har kun kjøpt hermetiske, og de er jo myke.

du kan bruke bønner i all mexikansk mat. kjempegodt i tacoskjell og i "wraps". du kan bruke den istedenfor kjøttdeig eller i tilegg til kjøttdeig.

til tacoen bruker jeg å varme brune bønner i en kjele og steke kjøttdeig i en annen.

alt sammen i skjella er driiiiitgodt!

Ja, jeg spiser både bønner og bønder.

Tomatbønner til egg, bacon og stekte poteter og med iskaldt øl til er skikkelig cowboymat. Kjempegodt.

Bønnespirer fra boks er godt i salat. Kokte aspargesbønner og brekkbønner er godt til stek og slikt.

Bønder parterer jeg og griller.

Nei, de fleste typer må legges i bløt over natten/kokes, det står på pakken. Veldig lettvint :)

Nja... det er nettopp det at bønnemiddager må planlegges som gjør dem 'tungvinte'.

I det virkelige livet tas middagsavgjørelser kort tid før man (les: jeg) går til dyst over grytene.

Annonse

Nja... det er nettopp det at bønnemiddager må planlegges som gjør dem 'tungvinte'.

I det virkelige livet tas middagsavgjørelser kort tid før man (les: jeg) går til dyst over grytene.

Joa, men planleggingen er det som gjør det lettvint. Det blir mye på sparket mat her og, men det synes jeg er mye mer slitsomt enn å ha det planlagt. Dyrere og, av en eller annen grunn. Det gir meg en slags ro å ha planlagt mat for en uke og vite at vi ikke trenger å gå mer i butikken den uka. Det er husmorgenet som har slått til tror jeg. Håper det kommer når det gjelder annet husarbeid også, som jeg hater intenst!

Er dere hjemme igjen nå, forresten? Hatt det fint?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...