Gå til innhold

Mer store bryster

Anbefalte innlegg

Gjest Stooore bryst

Hei.

Kan noen komme med råd??

Jeg er ei 21 år gammel jente som har meget store(!) komplekser med mine bryster. Jeg bruker 90D/85E!! Jeg har smerter i nakke/skuldre/ øverste del av rygg og vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. De er tunge og slappe, og har vært sånn siden ungdomsskolen(litt mindre da, men...)

De blir jo ikke noe mindre når/hvis jeg får et barn!

Nå henger de til ca. 5-7cm over navle...

Jeg vet jeg bør vente til barn er "unnagjort"...et par års tid...

men jeg lurer nå likevel...

Er det mulig å få dekket noe til reduksjon av bryster?

Hvor kan jeg evt. finne ut dette?

Håper noen kan svare meg på dette...

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113691-mer-store-bryster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stooore bryst

Hei!

Ta kontakt med fastlegen din og be om å bli henvendt videre. Da brystene er så store tror jeg du vil få dekket hele beløpet.

Lykke til!

Hei :)

Takk for svar!

Vet du hva som evt vil skje under sånne utredninger og operasjoner? Tar dem forbehold om at en kanskje skal ha et barn etter en sånn operasjon?

Vet du hvor jeg kan få tak i mer informasjon om slike operasjoner?

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113691-mer-store-bryster/#findComment-680050
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Hei :)

Takk for svar!

Vet du hva som evt vil skje under sånne utredninger og operasjoner? Tar dem forbehold om at en kanskje skal ha et barn etter en sånn operasjon?

Vet du hvor jeg kan få tak i mer informasjon om slike operasjoner?

Klem fra

Hei!

Søk f.eks plastikkirurgi på kvasir. Da får du en del linker til private klinikker hvor det står om ulike operasjoner.

Vet ikke om de vil ta i betraktning det at du kanskje får barn senere, men det kan jo hende ikke blir før om ti år... Så tror vel ikke det vil ha noe å si. Det eneste er at du må være forberedt på at det kan bli vanskelig å amme.

Fastlegen din vil sikkert se på deg, og så henvise deg til en plastikkirurg. Denne vil da ta avgjørelsen ut i fra plagene dine og hvordan du ser ut. På konsultasjonen vil du få god beskrivelse av alle aspekter ved operasjonen.

Jeg har selv ikke noen erfaring med dette, da jeg hadde motsatt problem og har lagt inn silikon.Men vet at komplekser, uansett for stort eller smått, er veldig plagsomt... Når du i tillegg er plaget av smerter, tror jeg absolutt du får dekket dette gjennom det offentlige.

Synes du skal ta kontakt med fastlegen- det er jo som regel ventelister på slike operasjoner. Så er du iallefall inne i systemet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113691-mer-store-bryster/#findComment-680058
Del på andre sider

Gjest vet ikke så mye, men..

Hei!

Søk f.eks plastikkirurgi på kvasir. Da får du en del linker til private klinikker hvor det står om ulike operasjoner.

Vet ikke om de vil ta i betraktning det at du kanskje får barn senere, men det kan jo hende ikke blir før om ti år... Så tror vel ikke det vil ha noe å si. Det eneste er at du må være forberedt på at det kan bli vanskelig å amme.

Fastlegen din vil sikkert se på deg, og så henvise deg til en plastikkirurg. Denne vil da ta avgjørelsen ut i fra plagene dine og hvordan du ser ut. På konsultasjonen vil du få god beskrivelse av alle aspekter ved operasjonen.

Jeg har selv ikke noen erfaring med dette, da jeg hadde motsatt problem og har lagt inn silikon.Men vet at komplekser, uansett for stort eller smått, er veldig plagsomt... Når du i tillegg er plaget av smerter, tror jeg absolutt du får dekket dette gjennom det offentlige.

Synes du skal ta kontakt med fastlegen- det er jo som regel ventelister på slike operasjoner. Så er du iallefall inne i systemet.

Kjente en jente som fikk brystene redusert; det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113691-mer-store-bryster/#findComment-681052
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt omfattende brystreduksjon på ett bryst . Kuttet og flyttet bl annet selve brystvorten . Dette ble gjort da jeg var 18 . Har siden det fått tre barn . Har ammet , men har brukt nesespray for å åpne melkegangene . Selv om mitt bryst er halvert har altså melken funnet veien fram likevel . Har kanskje krevd litt mere innsats men men . Vet også at det er de som ikke får til å amme etter reduksjon . Her må du se på din egen livskvalitet og vurdere uti fra den . Uansett ta kontakt med legen din og få henvisning videre . Da kan du spørre og få vurdering fra en ekspert.

Viss du vil vente til etter barnefødsler så har du ihvertefall klarert alt slik at prossessen kanskje ikke blir så lang når du vil opereres.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113691-mer-store-bryster/#findComment-684198
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...