Gå til innhold

Drapstiltalt stemor må bli i fengsel


threzi

Anbefalte innlegg

Denne saken vet sikkert de fleste av. Og jeg synes synd på jenta som mistet livet sitt.

Er det ikke bedre om stemora kommer til en lukket avdeling ved et psykiatrisk sykehus?? Å sitte i varetekt når man vil ta sitt eget liv holder er feil.

Jeg undres på hvorfor hun drepte sin 3 år gammle stedatter, hvis det stemmer at det var henne da!

Off får en fæl verden vi lever i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

firebird1365380441

Når det gjelder det å bli overført fra fengsel(varetekt) til lukket avdeling ved et psykiatrisk sykehus , kan det være uhyre vanskelig å få til.

Dessverre er det slik at når en sitter i fengsel, kan helseavdelingen ved hvert enkelt fengsel nekte den innsatte å bli innlagt.En skal være VELDIG PSYKISK USTABIL for at ansatte ved helseavd skal være enige i at folk er virkelig syke.

På den andre siden skjer det dessuten ofte at psykiatrisk sykehus ikke vil ta i mot den innsatte på grunn av plassmangel. Det kan også være andre grunner til at de ikke vil ta vedkommende i mot.

Ofte begrunnes innleggelsesnekt med at den innsatte ikke er psyk nok. Og at den typen oppfølging vedkommende trenger , kan skje like bra i fengselet som i en psykiatrisk avdeling.

Dessverre har det seg slik at i de fleste fengsel er ikke betjentene godt nok utdannet på akkurat det området(dvs å ta seg av psykisk ustabile personer).Veldig ofte er det bruk av isolat/glattcelle som blir den måten de beskytter de innsatte mot seg selv på...

Trist, men sant.

Nå vet ikke jeg hvilket fengsel denne kvinnen sitter i, men i en såpass "stor" og tragisk sak, er det muligens Bredtveit i Oslo(?).

Ut i fra mitt eget synspunkt og mine egne erfaringer, vil jeg si at å putte psykisk syke mennesker på et slikt sted, er fullstendig feil.

Har en ikke blitt suicidal før en kommer dit, så blir en garantert det da.

Psykiatrien her i Norge er feilslått på en del områder, og spesielt i saker som dette.

Suicidale har ingenting i et fengsel å gjøre. Ikke på et isolat/glattcelle heller.

Jeg håper virkelig at hun får den hjelpen hun trenger...

I fengselet vil en med den typen sak alltid komme nederst på "rangstigen" blandt de andre innsatte.

En slik behandling blir en i hvert fall ikke friskere av.

Huff! Jeg sier ikke mer!

Håper bare at hun har en flink advokat som får henne ut fra "buret" og inn på et psykehus der de kan hjelpe henne.

Jeg krysser fingre og tær for at det skal skje.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder det å bli overført fra fengsel(varetekt) til lukket avdeling ved et psykiatrisk sykehus , kan det være uhyre vanskelig å få til.

Dessverre er det slik at når en sitter i fengsel, kan helseavdelingen ved hvert enkelt fengsel nekte den innsatte å bli innlagt.En skal være VELDIG PSYKISK USTABIL for at ansatte ved helseavd skal være enige i at folk er virkelig syke.

På den andre siden skjer det dessuten ofte at psykiatrisk sykehus ikke vil ta i mot den innsatte på grunn av plassmangel. Det kan også være andre grunner til at de ikke vil ta vedkommende i mot.

Ofte begrunnes innleggelsesnekt med at den innsatte ikke er psyk nok. Og at den typen oppfølging vedkommende trenger , kan skje like bra i fengselet som i en psykiatrisk avdeling.

Dessverre har det seg slik at i de fleste fengsel er ikke betjentene godt nok utdannet på akkurat det området(dvs å ta seg av psykisk ustabile personer).Veldig ofte er det bruk av isolat/glattcelle som blir den måten de beskytter de innsatte mot seg selv på...

Trist, men sant.

Nå vet ikke jeg hvilket fengsel denne kvinnen sitter i, men i en såpass "stor" og tragisk sak, er det muligens Bredtveit i Oslo(?).

Ut i fra mitt eget synspunkt og mine egne erfaringer, vil jeg si at å putte psykisk syke mennesker på et slikt sted, er fullstendig feil.

Har en ikke blitt suicidal før en kommer dit, så blir en garantert det da.

Psykiatrien her i Norge er feilslått på en del områder, og spesielt i saker som dette.

Suicidale har ingenting i et fengsel å gjøre. Ikke på et isolat/glattcelle heller.

Jeg håper virkelig at hun får den hjelpen hun trenger...

I fengselet vil en med den typen sak alltid komme nederst på "rangstigen" blandt de andre innsatte.

En slik behandling blir en i hvert fall ikke friskere av.

Huff! Jeg sier ikke mer!

Håper bare at hun har en flink advokat som får henne ut fra "buret" og inn på et psykehus der de kan hjelpe henne.

Jeg krysser fingre og tær for at det skal skje.

Mvh

HUn sitter i Trondheim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

HUn sitter i Trondheim..

Vet om folk som har sittet i Trondheim Fengsel som ikke har blitt overført til psykehus selv om de var kjempe dårlige rent psykisk.

Vet om personer som skadet seg selv så stygt at de ble innlagt på psykehus for noen få dager, men ble skrevet ut og sendt tilbake i fengselet på grunn av plassmangel i psykiatrien.

Sånt er sykt, men det skjer dessverre ofte når det gjelder innsatte i fengsel over hele landet.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...