Gå til innhold

Fader vår - kan du den utenat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal vi se...

fader vår, du som er i himmelen, la ditt rike komme, la din vilje skje i himmelen som på jorden, gi oss idag vårt daglige brød, og forlat oss vår skyld, som vi og forlater våre skyldnere, led oss ikke inn i fristelse, men frels oss fra det onde, for riket er ditt og makten og æren i evighet, amen.

wow. ikke så verst. Noe sitter nokså spikret etter barndom i vestlands kirkemiljø... ;)

Gjest Litjen'pia

Skal vi se...

fader vår, du som er i himmelen, la ditt rike komme, la din vilje skje i himmelen som på jorden, gi oss idag vårt daglige brød, og forlat oss vår skyld, som vi og forlater våre skyldnere, led oss ikke inn i fristelse, men frels oss fra det onde, for riket er ditt og makten og æren i evighet, amen.

wow. ikke så verst. Noe sitter nokså spikret etter barndom i vestlands kirkemiljø... ;)

Værste av alt er at du faktisk skrev feil.

Noen vil kanskje foretrekke Jabes' bønn:

1 Krøn 4, 9-10: "Jabes var mer ansett enn sine brødre. Hans mor gav ham navnet Jabes. "For jeg har født ham med smerte," sa hun.

Jabes påkalte Israels Gud og sa:

"Å, om du ville velsigne meg, utvide mitt landområde og støtte meg med din hånd! Om du ville lage det så at jeg slipper ulykke og smerte!"

Og Gud lot ham få det han hadde bedt om. "

Til og med jeg kan da den utenat

Fader vår

du som er i himmelen,

helliget vorde ditt navn,

komme ditt rike,

skje din vilje i himmelen som og på jorden,

gi oss i dag vårt daglige brød og forlat oss vår skyld som vi forlater våre skyldnere.

Led oss ikke inn i fristelse men frels oss fra det onde for riket er ditt, makten og æren i all evighet.

Jeg kan alle tre trosbekjennelsene også......

*LOL*

Annonse

Think so..

Fader vår, du som er i himmelen. La ditt navn holdes hellig. La ditt rike komme.

La din vilje skje på jorden som i himmelen. Gi oss i dag vårt daglige brød. Forlat oss vår skyld som vi forlater våre skyldnere. Led oss ikke inn i fristelse, men frels oss fra det onde. For riket er ditt, makten og æren, i all evighet. Amen.

Hmmm..

fadervårdusomer ihimmleneladittnavnholdeshelligladittrikekommeladinviljeskjepåjordensåogsomihimlenegiossidagvårtdagligebrødogforlatossvårskyldsomviogforlatervåreskyldnereledossikkeinnifristelsemenfrelsossfradetondeforriketerdittåkraftenogåpenbaringenievigheteramen...yepp

Pappa Bjørn

Fader Vår, Du som er i himmelen. Så kan du fortsette.

Hilsen med kappe og kjortel fra

Sorry, det var jo ikke før neste setning du tok feil. " Fader Vår, du som er i himmelen, la ditt navn holdes, hellig, la ditt rike komme, la din vilje skje på jorden som i himmelen.

Sorry, det var jo ikke før neste setning du tok feil. " Fader Vår, du som er i himmelen, la ditt navn holdes, hellig, la ditt rike komme, la din vilje skje på jorden som i himmelen.

ah, selvfølgelig, _det_ var det jeg glemte, ja!

*pugger det inn så jeg husker det til neste gang noen spør om noe sånt...*

;)

Annonse

Pappa Bjørn

*rødme*

Den versjonen blir forkynnt på ukristelige tidspunkt vanligvis. Det hender Guds enbårne sønn også blir nevnt: Jeeeeeesus!!. Så sånn er det med den saken.

Så dersom sexen ikke er noe særlig mumler vi litt etter Moses? Og om Judas skulle bli nevnt er det på tide å reise hjem kanskje?

eh ..er ikke sikker... *prøve*

Fader vår, du som er i himmelen

La ditt rike komme

la din vilje skje på jorden som i himmelen

Gi oss i dag vårt daglige brød

Forlat oss vår skyld som vi og forlater våre skyldnere.

Led oss ikke inn i fristelse, men frels oss fra det onde.

For riket er ditt og makten og æren i evighet

Amen

eller noe sånt..? eller var det helt på jordet..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...