Gå til innhold

Kronisk motorisk ticks, utlöst av angst


Gjest nh27

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter med sosial angst. og har kroppslige symptomer som ticks (spasmer)og skjelvinger på hodet. Jeg har levd med dette i noen år nå, og har funnet ut at det ikke er noe medisiner mot dette. Jeg begynner å innse at det eneste å gjöre fremfor å ta livet mitt er å leve med dette problemet. Men jeg trenger å vite hvordan folk ser på det med ticks, om det er et stort tabu som blir latterliggjort bak ryggen på en. Det er utrolig vanskelig å delta sosialt med dette problemet... Kan sitte her i timesvis og forklare hvor jävlig jeg har det, så jeg dropper det. Men jeg trenger tilbakemelding om hvordan dette blir sett på av friske öyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som ikke skjønner hva tics er kan nok heve et øyenbryn eller to når en person plutselig roper "idiot!, idiot!, idiot!" eller begynner å hinke sånn tilsynelatende uten videre.

Men heldigvis øker kunnskapen om slike problemer. Derfor syns jeg det er fint at folk er åpne om slikt. Det øker forståelsen og gjør at man kan leve godt selv om man har slike plager.

Er du utredet for Tourettes?

Ved Tourettes syndrom kan ørsmå doser med antipsykotika hjelpe mot ticks. (Haldol eller Orap feks.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Venninda mi har tics. Hun vrenger øynene ofte når vi snakker. Jeg vet at hun ikke kan gjøre noe med det, og tenker ikke stort over saken. Tror det er personene med tics som føler mest på tingene og ikke de som observerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest calestia

folk som aldri har opplevd noe annet enn den beskyttende bobla de lever i, rister kanskje på hodet..

jeg ville aldri gjort det.

men jeg ville satt pris på om den det gjaldt fortalte meg hvorfor, slik at jeg slapp å bekymre meg for at noe var galt.. ehh.. sånn akutt galt liksom.. ja, du skjønner håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...