Gå til innhold

H&Mstørrelser, hjelp! hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Sitter her med katalogen, og skal velge størrelse.

Ikke lett når størrelsen 38/40 ikke fins...

Når jeg bruker bukser i str. 38, og topper i 38/40, hva skal jeg da velge?

Alternativene er 34/38 og 40/42, det er en sånn badekåpe.

Hvorfor fins ikke en størrelse mellom? Og i det minste 36/38?

Hva bør jeg velge, 34/38 eller 40/42? Når jeg er en 38 str.i bukser, og 38/40 i topper?

Fortsetter under...

Siden det er en badekåpe og denne helst bør være noe romslig er vel den store størrelsen best.

For noen er det et mål å trøkke seg inn i minst mulig størrelse.

Ei venninne av meg kjøper konsekvent for små klær. For det første virker det som det er status å bruke str 38 istedenfor 40. For det andre har hun et (urealistisk) håp om å gå ned i vekt.

Paradokset er at disse klærne får henne til å se mye større ut enn det hun er. Magen tyter ut ovenfor buksene, puppene velter ut utenfor bh'n og toppene hennes skriker når hun har dem på seg.

For noen er det et mål å trøkke seg inn i minst mulig størrelse.

Ei venninne av meg kjøper konsekvent for små klær. For det første virker det som det er status å bruke str 38 istedenfor 40. For det andre har hun et (urealistisk) håp om å gå ned i vekt.

Paradokset er at disse klærne får henne til å se mye større ut enn det hun er. Magen tyter ut ovenfor buksene, puppene velter ut utenfor bh'n og toppene hennes skriker når hun har dem på seg.

*LOL* det er jo ingen mening i å trøkke seg inn i noe som er altfor lite, da.

Men det er ikke noe særlig når det er for stort heller.

De har jo noen klær i 38/40, skjønner ikke hvorfor ikke alt kan kjøres på samme størrelsestabell, da hadde det vært mye enklere.

Ja ja, får bare prøve noe, og heller sende tilbake å bytte hvis det blir for stort/smått.

De har jo noen klær i 38/40, skjønner ikke hvorfor ikke alt kan kjøres på samme størrelsestabell, da hadde det vært mye enklere.

Ja ja, får bare prøve noe, og heller sende tilbake å bytte hvis det blir for stort/smått.

En morgenkåpe er vel bare deilig i litt romslig størrelse?

Annonse

Har du prøvd å måle deg med målebånd og sammenligne med tabellene over størrelser baki katalogen?

Har du prøvd å måle deg med målebånd og sammenligne med tabellene over størrelser baki katalogen?

Jada, det er klart jeg har. Problemet er ikke å finne størrelsen, den er 38 og 38/40, men når klærne ikke finnes i de størrelsene, bare mindre og større, _da_ blir det vanskelig å vite hva jeg skal ta.

Noen av klærne deres har de i 38 og 40, men ikke alle. Noen går på en annen skala, altså 36/38 og 40/42, og da ligger målene mine midt mellom.

Kommer til å bestille badekåpen i 40/42, og droppe de andre tingene. Heller se om jeg finner det samme eller noe lignende i butikken senere i høst. :)

Jada, det er klart jeg har. Problemet er ikke å finne størrelsen, den er 38 og 38/40, men når klærne ikke finnes i de størrelsene, bare mindre og større, _da_ blir det vanskelig å vite hva jeg skal ta.

Noen av klærne deres har de i 38 og 40, men ikke alle. Noen går på en annen skala, altså 36/38 og 40/42, og da ligger målene mine midt mellom.

Kommer til å bestille badekåpen i 40/42, og droppe de andre tingene. Heller se om jeg finner det samme eller noe lignende i butikken senere i høst. :)

Tror du får satse på å finne noe lignende. Det er svært lite som er likt i butikken og katalogen. Noen ganger får butikkene klær som selger tregt i katalogen, evt. også ene plagg som blir feilpakket på lageret i Oslo.

Annonse

Tanya1365380060

Du kan jo ringe kundeservice og spørre om det eksakte plagget og fortell hvilken str du normalt bruker, og hva som da vil passe deg best utifra katalogens alternativer.

Det pleier jeg å gjøre om jeg er i tvil.

Men det med 34/38 må være en trykkfeil. Det skal stå 36/38. Og siden det er en morgenkåpe det er snakk om så hadde jeg tatt den str fremfor en større.

Hihi, har akkurat sett gjennom katalogen selv, ganske mye fint! Skal ringe å bestille imorgen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...