Gå til innhold

svangerskaps penger

Anbefalte innlegg

aron1365380421
Skrevet

lurer på noen ting ang svangerskapspenger og utfylling av skjema til folketrygden.

jeg må fylle inn yrkesaktivitet 10 siste md.

Jeg ble overflødig på min tidligere arbedsplass 31.12.02 og fikk 4 måneders slutt lønn dvs ut april,men jeg fikk alle pengene i januar.kontaktet arbeids kontoret i januar og fikk beskjed om at jeg måtte komme igjen i april når pengene tok slutt før jeg kunne få dagpenger, dette er helt ok.skal jeg da føre opp min tidligere arbeidsplass som arbeidgiver selv om jeg slutter der 31.12.02.jeg fikk jo lønn fram til april.

I mars 05.03.03.fikk jeg ny jobb et vikariat som varer til 31.08.03.(dette blir ikke fullt 6 måneder det mangler noen dager).det jeg lurer på her er at permisjonen starter 08.10.03. hvem skal ha sykemedlingen min for september og delevis oktober.(har reflux og bekkenløsning)

Jeg har fått et brev fra trygdekontoret om unntak fra arbeidsgiveransvar for sykepenger til arbeidstaker som har sykefravær på grunn av svangerskap fra 140503 til 291003 som er termin.Vil dette si at min nåværende arbeidsgiver utbetaler penger til meg når jeg er sykemeldt selv om kontakten går ut 31.08.03.Eller er det trygde kontoret som utbetaler lønnen.

Hvor sender jeg sykemeldingene mine og skal det stå min nåværende arbedgiver på denne i september og oktober eller at jeg er arbedsledig.

Jeg håper noen kan svare meg på disse spørsmålene.

tusen takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...