Gå til innhold

Hvor lenge skal oljemaling tørke før man maler videre?

Anbefalte innlegg

Gjest Og hvordan få bort fra hendene?

Ja, jeg er helt amatør og grønn... Hvordan få bort malingen fra hendene? Skal jammen bruke plastikkhansker neste gang jeg leker meg!! Brukte zalo, men det tok jo en halv flaske før hendene var nesten normale igjen.. Slike ting står ikke i hobbybøkene! Takk for svar:)

Fortsetter under...

Gjest Og hvordan få bort fra hendene?

Maleren jeg kjenner sier at man ikke skal bruke White Spirit på hendene, men det er nesten det eneste som får malinga bort for og greit.

Det bør stå på malingsboksen hvor lang tørketid det er.

Har ingen malingsboks, men små tuber med oljemaling... Maler på et lerret, ser du!

Annonse

Maleren jeg kjenner sier at man ikke skal bruke White Spirit på hendene, men det er nesten det eneste som får malinga bort for og greit.

Det bør stå på malingsboksen hvor lang tørketid det er.

For oss som maler en gang hvert 10. år kan det vel ikke være så farlig å vaske med White Spirit? Noe annet er det hvis du maler til daglig.... tror jeg

For oss som maler en gang hvert 10. år kan det vel ikke være så farlig å vaske med White Spirit? Noe annet er det hvis du maler til daglig.... tror jeg

Vaska med white spirit sist jeg hadde malt, og fikk kjeft av henne. Men men... Fikk vel ingen varige skader.

Smøre godt med håndkrem etterpå kanskje... :)

Gjest Og hvordan....

Bruk white spirit for å fjerne maling fra hendene, og etterpå er det lurt å vaske hendene med zalo. Hva maler du?

Jeg prøver meg på et maleri.. eier ikke talent, men det er for min egen del. Slappe av litt sene kvelden når barna sover og jeg har litt tid...

Annonse

Gjest Og hvordan....

eg vil anbefale deg å gå over til akrylmaling istedet. den tørker mykje fortere, lukter ikkje, og kan vaskes av hendene med vann. oljemaling er noko søl og griseri :)

Ingen skadelig lukt altså?? Og så lett å få bort? Hmm.. må finne ut mer. Er altså helt nybegynner. Takk for tips!!